۲۰ رئیس دولت در پاریس برای حمایت از اوکراین گردهم می‌آیند

حدود ۲۰ رئیس دولت که اکثرا اروپایی هستند در بحبوحه عدم ارسال مهمات به اوکراین در پاریس جمع می‌شوند تا دوباره از این کشور حمایت کنند.

حدود بیست رئیس دولت که بیشتر آن‌ها اروپایی هستند، امروز دوشنبه در پاریس به ابتکار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای تایید مجدد حمایت خود از اوکراین که در مواجهه با مسکو با وضعیت بحرانی مواجه است و سرنوشت آن به کمک غرب بستگی دارد، گردهم می‌آیند.

به گزارش الشرق الاوسط، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیروز یکشنبه از طریق ویدئو به جمع حاضر در کاخ الیزه خطاب به متحدانش گفت که پیروزی یا شکست اوکراین به کشورهای غربی بستگی دارد.

در این نشست رهبران اتحادیه اروپا از جمله اولاف شولتس صدراعظم آلمان، آندری دودا رئیس جمهور لهستان و نخست وزیران حدود ۱۵ کشور عضو اتحادیه حضور دارند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه به همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، هشدار داد که حمایت فرانسه از اوکراین تضعیف نخواهد شد و در بیانیه‌ای در پلتفرم X نوشت: روسیه، نباید روی خستگی اروپایی‌ها حساب کند.

مکرون در شرایطی که کنگره آمریکا همچنان مانع از حمایت از کی‌یف می‌شود و احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید نگرانی اتحادیه اروپا را افزایش می‌دهد، از اروپا می‌خواهد تا اقدامی جمعی علیه روسیه انجام دهد. در این نشست نمایندگان آمریکا و کانادا و همچنین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس شرکت خواهند کرد.

به گفته الیزه، هدف گردآوری مجدد و بررسی همه ابزار‌ها برای حمایت مؤثر از اوکراین است. ریاست‌جمهوری فرانسه تاکید کرد: این در مورد رد این تصور است که همه چیز در حال فروپاشی است و تاکید مجدد بر اینکه ما خسته نشده‌ایم و مصمم هستیم که تجاوز روسیه را خنثی کنیم. ما می‌خواهیم به پوتین پیام روشنی بدهیم که در اوکراین پیروز نخواهد شد.

به گفته ریاست جمهوری فرانسه، همه تمام تلاش خود را برای تحویل سلاح انجام می‌دهند. این در حالی است که برخی از اروپایی‌ها، به‌ویژه پاریس و برلین، تا حدودی علنا ​​یکدیگر را به عدم انجام حمایت کافی متهم می‌کنند. با این وجود دیبرا کاگان، دیپلمات سابق آمریکایی روز جمعه در کنفرانس شورای آتلانتیک اشاره کرد که اروپایی‌ها ابزار لازم برای انجام کار‌های مهم را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه که چشمشون به قتل عام کودکان وزنان فلسطین بستن
آخرین اخبار