معرفی ۲۳۰ رسته شغلی کشاورزی برای پوشش بیمه در قزوین

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قزوین گفت: ۲۳۰ رسته شغلی کشاورزی برای پوشش بیمه به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر معرفی شده است.

سعید صادقی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قزوین گفت: افرادی که به تازگی از شهر‌ها به روستا‌ها مهاجرت کرده و کسانی که در شهر‌ها کار‌های حوزه کشاورزی را انجام می‌دهند، جزو مشمولان پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر قرار می‌گیرند.

صادقی افزود: ابتدا قرار بود تنها افراد ساکن در روستا و مناطق عشایری تحت پوشش این بیمه باشند، اما با افزایش متقاضیان شرایطی لحاظ شده تا برای کسانی که از شهر‌ها به روستا‌ها مهاجرت کرده و در آن سکونت دارند، پس از تایید دهیاری محل بتوانند از پوشش این بیمه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۲۳۰ رسته شغلی کشاورزی برای پوشش بیمه به این صندوق معرفی شده است، اضافه کرد: اگر بانویی در شهر زندگی کند، اما کار او فرآوری محصولات کشاورزی در منزل باشد، به عنوان مثال به فرآوری قارچ یا ترشی جات و مانند آن‌ها بپردازد، با تایید کارشناس جهاد کشاورزی می‌تواند از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر استفاده کند.

صادقی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیرمجموعه وزارت تعاون بوده که از سال ۸۴ تشکیل شده و هم اکنون تمامی کسانی که در روستا‌ها و مناطق عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند را با شرایط و قوانین مربوطه تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

به گفته این مسئول، ۲۴ کارگزاری بیمه در استان قزوین وجود دارد و افراد جامعه هدف، یعنی کشاورزان، روستاییان و عشایر با دارا بودن سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به این کارگزاری‌ها نسبت به ثبت نام و عضویت در صندوق بیمه اقدام کنند.

صادقی با اشاره به اینکه حق بیمه افراد تحت پوشش این صندوق براساس هشت گروه درآمدی متفاوت است، تصریح کرد: حداقل حق بیمه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال بوده که معادل ۶۲۰ هزار ریال در ماه است و همچنین حداکثر حق بیمه نیز ۳۰ میلیون ریال در سال می‌باشد که برای هر ماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محاسبه می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین بیان کرد: ۷۰ درصد حق بیمه این صندوق را دولت پرداخت می‌کند و افراد در سه حوزه بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

صادقی در خصوص بیمه بازنشستگی این صندوق، اظهار کرد: اگر بیمه شده ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد و سن او به ۶۵ سال برسد، می‌تواند درخواست بازنشستگی داده و از مزایای آن استفاده کند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیش از ۵۳ هزار عضو در استان قزوین دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.