بارش برف در مناطق غرب و شمال غرب فارس

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه امشب اوج بارش‌ها سامانه جدید در مرکز استان خواهد بود، گفت: امشب احتمال بارش برف در مناطق غرب و شمال غرب استان و همچنین مناطقی از آزادراه شیراز ـ اصفهان و حتی غرب شیراز وجود دارد.

مسعود حقیقت با بیان اینکه سامانه بارشی جدید از امروز، ۵ اسفندماه وارد استان فارس شد، گفت: این سامانه از مرز‌های غربی و شهرستان‌های نورآباد، ممسنی، سپیدان و رستم وارد استان فارس شد و تا ساعاتی دیگر در مناطق مرکزی استان مثل شیراز، خرامه، سروستان و زرقان شاهد بارش باران خواهیم بود.

او با تصریح اینکه امشب شدت بارش باران در مرکز استان و بخش‌هایی از غرب استان خواهیم داشت، افزود: بارش‌های خوبی در مناطق مرکزی، شمالی و قسمت‌های غربی و بخش‌هایی از جنوب استان خواهیم داشت البته امشب بیشترین بارش در مناطق مرکزی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس اظهار کرد: این سامانه فردا هم در استان حضور دارد و به مناطق جنوبی‌تر استان کشیده می‌شود و به غیر از شهرستان‌های لار، لامرد و گراش، بقیه نقاط استان از نعمت بارش الهی تا دوشنبه صبح برخوردار خواهند بود.

حقیقت همچنین گفت: نکته حائز اهمیت این است که در مناطق شمالی استان مثل سپیدان، غرب اقلید، آباده، خرم‌بید و حتی مناطقی از غرب شیراز مثل دشت ارژن می‌توانیم بارش برف داشته باشیم.

او از مردم درخواست کرد که در صورتی که کار ضروری ندارند امشب و فردا از تردد در جاده‌های کوهستانی به خصوص آزادراه شیراز و در مناطق غربی آباده و اقلید مثل سده، دژکرد، خسرو شیرین عبور نکنند، زیرا امشب تا صبح احتمال بارش برف در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه فردا نیمه شعبان، سالروز ولادت امام زمان (عج) است، به دلیل وزش باد شدید از موکب‌داران درخواست می‌شود تا استحکام موکب‌های خود را در دستور کار قرار دهند.

حقیقت با بیان اینکه هشدار نارنجی هواشناسی را از صبح امروز در استان فارس صادر کردیم، گفت: دمای هوا بعد از عبور از این سامانه به دلیل بارش برف در مناطقی استان، کاهش خواهد داشت که البته کاهش آن دو الی سه درجه نسبت به دمای این روز‌ها خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس با تصریح اینکه دمای هوا در مناطق برفی زیر صفر خواهد بود، افزود: انتهای هفته جاری سامانه دیگری هم وارد استان خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.