عقد زوج‌های اردبیلی با مهریه کمتر از ۱۴ سکه رایگان ثبت می‌شود

دبیر تشکل مردم نهاد پیشگامان عصر ظهور گفت: زوج‌های در آستانه ازدواج استان با مهریه کمتر از ۱۴ سکه بهار آزادی عقدشان به صورت رایگان جاری و ثبت خواهد شد.

حسین وارسته اظهار کرد: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ ازدواج ساده و به مناسبت هفته جوان با همکاری موسسه پیشگامان عصر ظهور و معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل برنامه‌ریزی شده است.

او بیان کرد: بر این اساس مراسم عقد ازدواج در راستای فراهم‌سازی امکان ازدواج ساده برای زوج‌های جوان با مهریه‌های کمتر از ۱۴ سکه با هماهنگی انجام شده در دفتر‌های ازدواج و طلاقی که به این منظور اختصاص یافته، به صورت رایگان برگزار می‌شود.

دبیر تشکل مردم نهاد پیشگامان عصر ظهور اضافه کرد: همه مسئولان و به‌ویژه پدران و مادران وظیفه دارند که زمینه‌های ازدواج آسان را با کمترین هزینه برای جوانان فراهم نمایند و از تجملات دوری کنند و برگزاری چنین برنامه‌هایی گام کوچکی در راستای ترویج این فرهنگ است.

او پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را بهترین الگو برای نسل جوان عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود جوانان ایرانی در امر ازدواج به اصول اسلامی از جمله سیره حضرت محمد (ص) و سایر ائمه اطهار (ع) توجه کنند.

۱۱ماه قمری شعبان، زادروز حضرت علی‌اکبر (ع) با عنوان روز جوان و دوم تا هشتم اسفندماه با عنوان هفته جوان نام‌گذاری شده که شعار امسال این مناسبت «جوان سالم، خانواده سالم، جامعه سالم» است.

بر اساس آمار اولیه پایگاه اطلاعات جمعیتی، تعداد ۱۰ هزار و ۱۵ فقره ازدواج در سال ۱۴۰۱ در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.