سنددار شدن یک میلیون هکتار از اراضی ملی در اردبیل

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: یک میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی در استان اردبیل سند تک برگی دریافت کرده اند.

نادر خداداد گفت: دغدغه سردفتران و دفتریاران دفاتر رسمی استان اردبیل، دغدغه سازمان ثبت اسناد، دادگستری و قوه قضاییه است که امیدواریم با اصلاح برخی از قوانین این دغدغه‌ها برطرف و حق و حقوق فعالان این عرصه مورد صیانت قرار گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل با بیان اینکه بزرگترین آیه قرآن کریم به امر کتابت و کاتب بالعدل اشاره کرده است، افزود: اهمیت و جایگاه دفاتر اسناد رسمی از همین جا روشن و مبرهن است و ما نیز باید به صورت قانونی فعالیت این مجموعه‌ها را قدر دانسته و تلاش آنها را برای کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی مغتنم بدانیم.

به گفته او، جایگاه دفاتر اسناد رسمی با وجود برخی شیطنت‌ها در گذشته یک جایگاه فاخری است که مجموعه قوه قضاییه نیز از آنها حمایت کرده و سعی می‌کند تا در قالب سند راهبردی در این بخش حمایت‌های همه‌جانبه را انجام دهد.

خداداد با قدردانی از هیأت مدیره سابق دفاتر اسناد رسمی استان و فعالیت دوره جدید هیأت مدیره دفاتر اسناد رسمی افزود: صد درصد فعالان این حوزه پاکدست بوده و استان اردبیل جز موفق‌ترین و پاک‌ترین مجموعه‌های اسناد رسمی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

او فعالیت ۱۳۵ دفتر اسناد رسمی و دفتریاران را در کنار کارشناسان دفاتر ازدواج و طلاق یادآور شد و گفت: بیش از ۶ هزار نفر از این خانواده با فعالیت دفاتر اسناد رسمی ارتزاق می‌کنند و سعی ما بر این است تا گستره فعالیت آنها را در قالب ساختمان‌های مستقل به بیش از ۲۱ هزار متر مربع برسانیم.

خداداد ضرورت حل مشکلات واحدهای ثبتی و رفع کمبود فضای فیزیکی را یادآور شد و افزود: در بحث حدنگاری و سنددار کردن اراضی استان اردبیل اقدامات حمایتی خوبی انجام شده است.

او بیان کرد: تاکنون صد درصد اراضی منابع طبیعی که بالغ بر یک میلیون هکتار بوده، سنددار شده و کار صدور سند تک برگی برای اراضی شهری و روستایی و کشاورزی نیز آغاز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: تا ۲ سال آینده تمامی اراضی کشاورزی استان سنددار می‌شود و تا آخر امسال صدور رأی برای ۴۰ هزار پرونده نیز به عنوان یک کار فوق‌العاده به اتمام خواهد رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.