کریدور شرق کشور شاهرگ حیاتی توسعه سرمایه‌گذاری از سرخس تا چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: کریدور شرق کشور، شاهرگ حیاتی توسعه سرمایه‌گذاری از سرخس تا چابهار است و توسعه این راهگذر با اقتصادی شدن آن محقق می‌شود.

امیر مقدم  اظهار کرد: برای توسعه کریدور شرق، باید ضمن اقتصادی شدن کریدور و در کنار راه گذر کردن آن به اهمیت فعالیت اقتصادی قوی در این کریدور توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: مطرح شدن چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان در این منطقه و تلاش برای حل این مسائل که در ابعاد مختلف حمل‌ونقل،‌ گمرکی و تجاری دیده می‌شود، نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در ابعاد مختلف با تخصص‌های مرتبط و مهم برای کریدور است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: برای حل مسائل و توسعه فعالیت‌ها در کریدور شرق همچنین نیازمند انعقاد و اجرای تفاهم‌نامه‌هایی با اتاق‌های بازرگانی ایران و افغانستان هستیم.

وی از اهمیت کمربند شرقی کشور و ارتباط مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی گفت و خواستار شناسایی نقطه نظرات، راه‌های توسعه و ایجاد طرح‌های بیشتر و بهتر برای رسیدن به اهداف شد.

مقدم حضور تاجران و فعالان اقتصادی در چابهار را زمینه‌ای مناسب برای تقویت طرح‌های این حوزه دانست و افزود: ایجاد انجمن و کارگروه بخش خصوصی در مناطق یکی از راه‌های توسعه همکاری در کنار بسترهای فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار