حمایت از ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار خاص و سخت علاج در چهارمحال و بختیاری

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ بیمار زیر پوشش این نهاد از خدمات صندوق بیماران سخت علاج و خاص برخوردار هستند.

مصطفی فلاحی اظهار داشت: برای این تعداد بیمار پرونده تشکیل شده است و تا بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های این بیماران از سوی تامین اجتماعی تقبل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بیمارانی نظیر هموفیلی، تالاسمی ماژور و دیالیزی تا ۱۰۰ درصد هزینه‌ها از سوی تامین اجتماعی پرداخت می‌شود، افزود: بیماری‌های نظیر سرطان‌ها نیز تحت صندوق بیماران خاص است و تا ۹۰ درصد هزینه‌ها برای این بیماران پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


فلاحی اضافه کرد: بیمه تامین اجتماعی نیز ۱۰۷ بیماری را زیر پوشش خود قرار داده است و برای تمامی بیماران مبتلا به این بیماری‌ها پرونده تشکیل داده، اما در خصوص بیماران پروانه‌ای نهادی در تهران زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری به طور متمرکز درمان این بیماران را تقبل کرده است.

وی گفت: در خصوص بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، فشار خون و اعصاب و روان نیز برای بیماران تشکیل پرونده داده شده و علاوه‌بر اینکه برای پیشگیری از پیشروی بیماری برای این افراد دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود بلکه با هر مراجعه این افراد به مراکز درمانی تامین اجتماعی تا دو ماه دارو دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار