آمریکا برای کره شمالی خط و نشان کشید؛

هرگونه حمله اتمی کره شمالی به حکومت کیم پایان خواهد داد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، در خصوص هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی هشدار داد.

بانی جنکینز، معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، روز پنج‌شنبه ادعا کرد که هرگونه حمله هسته‌ای کره شمالی منجر به «پایان حکومت کیم» خواهد شد.

به گزارش یونهاپ، جنکینز این اظهار نظر را هنگام شرکت در یک مجمع به میزبانی انجمن کره در نیویورک، در بحبوحه همکاری نظامی رو به رشد بین کره شمالی و روسیه بیان کرد. 

وی افزود: هرگونه حمله اتمی از سوی کره شمالی علیه کره جنوبی با پاسخی سریع، قاطع و محکم مواجه خواهد شد. جنکینز همچنین به همکاری مسکو و پیونگ یانگ اشاره کرد و آن را «نگرانی بسیار جدی و تهدیدی جدی» خواند و ادعا کرد که این همکاری روسیه را قادر می‌سازد تا به جنگ خود در اوکراین ادامه دهد.

جنکینز گفت: ما در حال بررسی همه ابزار‌های خود هستیم تا دریابیم که چگونه می‌توانیم ابزار‌های خود را تقویت و تنظیم کنیم تا به وضعیت بسیار نگران‌کننده و یک رابطه بسیار خطرناک رسیدگی کنیم.

کره شمالی پیشتر تهدید کرد که در صورت استقرار ناو‌های هواپیمابر، بمب افکن و زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی، پاسخ هسته‌ای خواهد داد.

همچنین وزیر دفاع کره شمالی در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو اعلام کرد جهان فقط یک قدم با جنگ هسته‌ای فاصله دارد. وزیر دفاع کره شمالی هشدار داد: اکنون سؤال این نیست که آیا جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره آغاز می‌شود یا خیر، بلکه فقط این پرسش مطرح است که این جنگ هسته‌ای توسط چه کسی و چه زمانی شروع خواهد شد. چرا که تنها در سال جاری، ایالات متحده تسلیحات استراتژیک بی حد و اندازه از جمله یک زیردریایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای، یک گروه ناو هواپیمابر و یک بمب‌افکن با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را به منطقه ارسال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
البته اگر با اولین حمله به حکومت امریکا و دیگر حکمرانی ان پایان ندهد حکم رانی بران کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
دوست عزیز
امریکا دارای پنج میلیون ایرانی تحصیلکرده است. ساکنان امریکا گمان میکنید کی هستن؟ از بهترین متخصصان و بیزینس من ها و تروتمندان
و قطعا در دنیای زور باید قوی بود. اینکه کشور خودمچن الان با دلار شصت تومنی و سفره کوچک سده و ضعیف مردم روبروست نتیجه فقط شعار دادن و سیاست های افراطی و غلط است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
به جای دوستی دو کره می بینیم هرجا که پای آمریکایی و انگلیسی می رسه جنگ تفرقه وفتنه وقتل عام و خونریزی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند
۱۳:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا برای کره شمالی خط و نشان کشید؛ و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند
آخرین اخبار