دبیر ستاد انتخابات اردبیل:

۲۲۹ داوطلب نمایندگی مجلس در استان اردبیل رقابت می‌کنند

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۲۲۹ داوطلب در استان برای کسب هفت کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

بهروز زلالی با تشریح آخرین وضعیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: از ۱۶ مردادماه امسال که ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع شد، ۸۹۳ نفر اقدام به ثبت نام کرده بودند که در مرحله بعد ۴۷۳ نفر به صورت قطعی اقدام به ثبت نام کردند.

او افزود: با توجه به تغییراتی که در تعداد داوطلبان از لحاظ انصراف و یا تغییر در حوزه‌های انتخابیه رخ می‌دهد، طبق آخرین آمار ۲۲۹ نفر در استان اردبیل برای هفت کرسی استان در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: از این تعداد ۱۱۳ نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، ۴۳ نفر در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار،۲۳ نفر در حوزه انتخابیه مشگین شهر و ۱۸ نفر در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت رقابت خواهند کرد.

زلالی یادآورشد: تا این لحظه ۵۰ نفر از دواطلبان در پنج حوزه انتخابیه استان از ادامه رقابت انصراف داده اند و ۱۱ نفر هم حوزه انتخابیه خود را تغییر داده اند که از این تعداد هفت نفر به خارج استان رفته اند ۲ نفر از استان‌های دیگر به استان اردبیل منتقل شدند و ۲ نفر هم در داخل استان حوزه انتخابیه خود را تغییر داده اند.

او همچنین گفت: در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم ۱۰ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت سه نفر تایید شد و این سه نفر برای کسب ۲ کرسی استان در مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد و استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان اردبیل، یک هزار و ۳۸۳ صندوق شامل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ رای در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی در فرایند برگزاری انتخابات پیش‌رو مشارکت خواهند داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.