پارک دوبل خودروها، معضل ترافیکی اصفهان در روز‌های پایانی سال

پارک دوبل خودرو‌ها و پُر شدن ظرفیت پارکینگ‌ها یکی از معضلات ترافیکی کلانشهر اصفهان در روز‌های پایانی سال است .

پارک دوبل خودرو‌ها و پُر شدن ظرفیت پارکینگ‌ها یکی از معضلات ترافیکی کلانشهر اصفهان در روز‌های پایانی سال است که به گفته کارشناسان باید تدبیری برای رفع آن در نظر گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، یکی از بزرگترین مشکلاتی که موجب اختلال ترافیک در معابر شهری می‌شود را توقف‌های غیر مجاز و دوبل خودرو دانست و گفت: با توجه به تاکید و هماهنگی با پلیس راهور و با استفاده از ظرفیت خودرو‌های ثبت تخلف ایستایی با این معضل ترافیکی برخورد خواهد شد.

حسین حق‌شناس، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و سامانه‌های هوشمند بمنظور بهبود مدیریت ترافیک روز‌های پایانی سال را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: یکی از اقدامات نوآورانه در این ایام، ثبت مکانیزه تخلفات رانندگی با استفاده از ظرفیت دوربین‌های نظارت تصویری است که درباره آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او  اضافه کرد: علاوه بر خدمات پارکینگ عمومی، استفاده از ظرفیت حیاط مدارس و زمین‌های بایر در محدوده مرکزی شهر به‌عنوان پارکینگ در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بااشاره اینکه   در حاشیه خیابان شمس آبادی اصفهان که از معابر پر تردد به‌شمار می‌آید بمنظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا، خط شمالی - غربی اتوبوس طراحی شده است.گفت: حاشیه خیابان شمس آبادی پیش از این محلی برای پارک خودرو‌هایی بود که یک سره از صبح تا عصر پارک شده بودند.

وی افزود: بخشی از خیابان که خودرو پارک می‌شد به فضای عبور اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) خط چهار شرقی و غربی درچه تا خیابان جی تبدیل شده است.

حق شناس با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس‌های شهری از این مسیر تردد می‌کنند، تصریح کرد: این اقدام موجب افزایش سرعت تردد اتوبوس در خیابان شده است.

در حالی که معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان از افزایش ظرفیت پارکینگ در هسته مرکزی شهر خبر می‌دهد، ابوالفضل قربانی رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما در سطح شهر و هسته مرکزی با گلایه شهروندان نسبت به نبودن جایگاه پارک خودرو مواجه هستیم.

وی  افزود: قصدی برای اضافه کردن پارکینگ در هسته مرکزی شهر نداریم و انتظار می‌رود مردم از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان در باره افزایش تردد مردم و مسافران نوروزی در روز‌های پایانی سال و نیاز به پارکینگ تصریح کرد: مسافران نوروزی بهتر است از حمل و نقل عمومی یا ترکیبی همچون مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

شهرداری اصفهان ۴۵ پارکینگ در سطح شهر دارد که ظرفیت آن‌ها نزدیک به ۱۰ هزار خودرو است و از این تعداد حدود پنج هزار جای پارک در پارکینگ‌های طبقاتی قرار دارد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۵ منطقه شهرداری دارد؛ طبق برخی از آمار و اطلاعات موجود، روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در این شهر تردد می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار