برپایی جشن های اعیاد شعبانیه در مساجد البرز با رویکرد مهدویت و انتظار

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به اهمیت توجه به جشن های اعیاد شعبانیه گفت: به منظور تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت جشن بزرگ سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) در مساجد استان با محوریت مناطق کم برخوردار برپا می شود.

حجت الاسلام کاظم شکری گفت: مبنا و اساس برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه به رشد ظرفیت های معرفتی و بصیرتی است.

وی اظهار کرد: اثرگذاری مطلوب کار فرهنگی منوط به تبیین و روشنگری کارشناسان اهل فن و متولیان فرهنگی است؛ ائمه مساجد با روشنگری و جهاد تبیین نقش ویژه ای در تبیین معارف مرتبط با مهدویت دارند.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی نیروهای توانمند و آگاه برای رشد برنامه های مسجدی گفت: توجه به آموزه های دینی و قرآنی اساس فعالیت در مساجد است که برای این منظور سامانه مدیریت تلاوت جلسات تلاوت قرآن کریم در مساجد البرز به مناسبت اعیاد شعبانیه راه اندازی شد.

شکری افزود: توجه به طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی از جمله مختصات و ویژگی های عملی در کانون های فرهنگی هنری مساجد است که مبتنی بر دغدغه رهبرمعظم انقلاب با توجه به راه اندازی این سامانه مورد بهره برداری و استفاده قرار می گیرد.

وی مهدویت را یکی از مهمترین شاخص های ایمانی و الهی خواند و گفت: انقلاب اسلامی ایران در کنار مهدویت و انتظار تبیین می شود چرا که این مهم در کنار یکدیگر معنا دارد و صدور انقلاب ایران نیز به همین معنا است که انتظار و درخواست فرج برای ظهور از ویژگی های شکل گیری انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، توجه به محرومان و رفع محرومیت زدایی از جمله مواردی است که همواره مورد توجه بوده است به همین منظور شکل گیری قرارگاه اجتماعی با هدف رفع محرومیت زدایی محقق شد و در جریان برنامه های اعیاد شعبانیه مساجد محوری در مناطق کم برخوردار که ۱۰ منطقه اصلی شهر کرج نقطه هدف اجرایی این طرح است برای این منظور با محوریت کانون مسجد اعلام آمادگی کردند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: از کانون های فرهنگی هنری مساجد که در امر برپایی جشن عید شعبان اهتمام داشته باشند حمایت مادی و معنوی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.