برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در سواحل بابلسر

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی در سواحل بابلسر در آستانه سفر‌های نوروزی خبر داد.

فائزه قدیری سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: با توجه به در پیش بودن سفر‌های نوروزی و در راستای اهداف سازمانی و آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی همکار در طرح استانی، مانور جستجو و نجات درشرایط اضطرار دریایی در نوار ساحلی بابلسر برگزار شد.

او افزود: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی پس از دریافت پیام اضطرار از طریق سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر مفقود شدن دو فروند شناور صیادی در اثر شرایط نامساعد جوی، بی درنگ نسبت به اعلام موضوع به دستگاه‌های اجرایی همکار در منطقه بابلسر، به منظور اعزام گروه‌های عملیاتی جستجو و نجات دریایی به محل سانحه اقدام کرد.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ادامه داد: گروه‌های عملیات جستجو و نجات دریایی با حضور در موقعیت مورد نظر و با استفاده از الگو‌های جستجو و نجات و با بهره گیری از ۶ فروند شناور، موفق به پیدا کردن افراد گرفتار در دریا شده و پس از انجام کمک‌های اولیه، نسبت به انتقال آن‌ها به اسکله صیادی بندر بابلسر برای اعزام به مراکز درمانی اقدام نمودند.

مانور جستجو و نجات دریایی در راستای اجرای الزامات قوانین ملی و بین المللی، و با اهدافی مانند حصول اطمینان از آمادگی گروه‌های عملیاتی، بهره گیری از توان همیاران ناجی و بالابردن سطح آگاهی دریانوردان با همکاری و مشارکت ادارات کل بنادر و دریانوردی و شیلات استان مازندران، فرماندهی مرزبانی، جمعیت هلال احمر و همیاران ناجی روز چهارشنبه دوم اسفند ماه در نوار ساحلی شهرستان بابلسر با موفقیت برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار