یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش منطقه شمال غرب در تبریز

نخستین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منطقه شمال غرب کشور در تبریز برگزار و از خانواده‌های این شهیدان تجلیل شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش گفت: خانواده شهدا نور چشم ما و بالاترین مقام و منزلت را در کشور دارا هستند.

امیر سرتیپ خلبان  واحدی اظهار کرد: تبریز شهر با ارزش و افتخار آفرین برای نظام مقدس بوده و هست و من به تمام آذربایجانی‌های کشورم به خصوص مردم شریف و قهرمان تبریز افتخار می‌کنم مردم شریف آذربایجان شرقی ثابت کردند یاران با وفا، غیرتمند، پای کار انقلاب و پشتیبان رهبر هستند.

 وی افزود: این امنیت، اقتدار، سربلندی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان پیدا کرده است به برکت خون شهدا و صبر و استقامت و بصیرت خانواده‌های معظم آن‌ها است و ما همیشه مدیون این بزرگواران هستیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مراسم‌های بزرگداشت شهدا شناخت سیره و سلوک آن‌ها است فرصت شناسی و پاسخ گویی به نیاز لحظه که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند بسیار اهمیت دارد شهدا در زمان خودشان این فرصت شناسی را داشتند و ضرورت دارد ما نیز که در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن هستیم به آن توجه کنیم.

امیر سرتیپ واحدی خاطرنشان کرد: در تاریخ معاصر حضور همافران انقلابی نیروی هوایی در مدرسه علوی در ۱۹ بهمن سال ۵۷ و بیعت با امام راحل نمونه بارز اقدام بهنگام بود در جنگ تحمیلی نیز همین هوشیاری و بصیرت اتفاق افتاد و خلبانان نیروی هوایی تنها ۲ ساعت پس از حمله رژیم بعثی صدام به کشورمان  عقبه راهبردی دشمن اعم از باند‌های پروازی و پالایشگاه‌ها را منهدم کردند که این یک نمونه از شناخت لحظه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌هایی از این دست نمونه بارز جهاد تبیین و فرصت شناسی است افزود: جهاد تبیین اقدامی فوری است چون سرعت حرکت دشمن در جنگ ترکیبی و شناختی زیاد و پیشروی در این جنگ نامحسوس است و مرز‌های این جنگ در منازل ما است و باید بیش از پیش هوشیار ، آماده و آگاه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار