معرفی برترین‌های جشنواره امامت و مهدویت در شهرکرد + فیلم

سومین جشنواره امامت و مهدویت با معرفی برترین‌ها در دانشگاه آزاد شهرکرد به کار خود پایان داد.

همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، آیین اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با موضوع سبک زندگی علوی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در آیین اختتامیه سومین جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: دوران غیبت حضرت، ولی عصر (عج) یک ساز و کار و یک تمرین الهی برای بشریت است.

وی افزود: اعیاد شعبانیه، بخصوص نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، نور علی نور است.

نکونام اضافه کرد: حضرت علی اکبر (ع) زیباترین الگو برای نسل جوان در همه مقاطع به ویژه مقطع کنونی است و جوانان باید در فکر، عقیده، عمل، بصیرت، ولایت‌مداری، ایمان به خدا و خداباوری به این جوان اقتدا کنند.

نکونام بیان کرد: شهداء، مجاهدین در راه حق، ایثارگران، جوانان فعال در عرصه‌های علمی، اقتصادی، تولیدی، اجتماعی، اخلاقی، فکری و اعتقادی، اقتداکنندگان به علی اکبر اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی موجب تقویت باور‌ها می‌شود؛ اظهار کرد: باورمندی در نسل جوان یکی از مسائل اساسی و ریشه دار است؛ زیرا زمانی که باورمندی در یک جوان شکل گرفت او را به جایگاه رفیع می‌رساند.

امام جمعه شهرکرد توضیح داد: قرآن ایمان و عمل را در کنار هم قرار می‌دهد ایمان باور و عقیده است تا اعتقاد و باور محکم و قوی نباشد در پیرو عمل نمی‌آید، ایمان عقد قلبی است و امری که در قلب نهادینه شود این باور‌ها باید در قلب ریشه کند و باور به مهدویت و امامت یکی از آن هاست باور به اینکه ما وجود نازنین مهدی را داریم که روزی به دنیا آمده و در پس پرده انتظار و غیبت به سر می‌برد و روزی خواهد آمد و جهانی را پر از عدل و داد خواهد کرد.

نکونام ادامه داد: با باور است که انسان می‌تواند یک مهدوی عملی باشد و یک سبک زندگی علوی داشته باشد، زیرا اول باید باور شکل بگیرد، نگاه مستقر شود تا به وجود امام زمان پی ببریم.

رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مهدویت به عنوان یکی از اعتقادات مهم در اسلام، می‌تواند به عنوان یک موضوع مورد بررسی و بحث در دانشگاه‌ها مطرح شود این موضوع از جنبه‌های مختلفی مانند اعتقادات دینی، فلسفی، تاریخی و اجتماعی قابل بررسی است.

وی افزود: پرداختن به موضوع مهدویت در دانشگاه‌ها و تحقیقات دینی، فلسفی، تاریخی و اجتماعی می‌تواند به فهم بهتر این مفهوم و تأثیرات آن بر جوامع اسلامی کمک کند.


بیشتر بخوانید


رحیمی اضافه کرد: دانشگاه باید در تمدن‌سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی کند؛ تمدن ابزار زندگی انسان بوده و بشر در سایه تمدن زندگی می‌کند؛ بنابراین در ایجاد تمدن نوین اسلامی باید مفاهیم پایه وجود داشته باشد و در نظام تعلیم و تربیت دانشگاه تحول ایجاد کنیم؛ چرا که دانشگاه‌های ما در حوزه‌های مختلف افراد تمدن‌ساز را نمی‌سازد و سمت و جهت تمدنی ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت این موضوع مقام معظم رهبری فرمودند؛ مهمترین سوال دانشگاه‌ها با تکیه بر میراث و تجربه انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی است؛ بنابراین مسائل دانشگاه باید بین مسائل تمدن نوین اسلامی باشد از این رو دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مسائل دانشگاه، به موضوع امامت و مهدویت پرداخته است.

رحیمی، هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ مهدویت و رسیدن به تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های منتخب علمی نخبگان با موضوع مهدویت در جشنواره فرهنگی امامت و مهدویت در قالب یک کتابچه به چاپ می‌رسد.

وی افزود: تعداد ۸۰ مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ارسال شد که پس از داوری سه مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شد.

بهاره بنی طالبی دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد موفق شد با ارائه مقاله‌ای با عنوان تبیین ارتباط بین حسابداری اسلامی و پاسخ‌گویی از منظر دانش رتبه نخست را کسب کند.

همچنین محمدتقی محمودی عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با ارسال مقاله‌ای با عنوان شاخصه‌های ممیزه سبک زندگی علوی و نادر پورارشد عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با مقاله ادله عقلی در اثبات اصالت ائمه علیهم السلام با تأکید بر شبهات کنونی جوانان، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را بدست آوردند.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی، از برترین ها، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

ادای احترام به پنج شهید گمنام دانشگاه، برپایی نمایشگاه کتاب مهدویت، نمایشگاه نقاشی از فرزندان کارکنان و استادان دانشگاه، پخش کلیپ و سرود، سخنرانی با موضوع مهدویت، ارائه مقاله توسط رتبه نخست جشنواره و گزارش اقدامات انجام شده توسط دبیر علمی همایش از برنامه‌های سومین جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار