کارشناس داوری: اخطار به بیرانوند سخت گیرانه بود

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت وحید کاظمی در بازی پرسپولیس و تراکتور توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت وحید کاظمی در بازی پرسپولیس و تراکتور در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: کاظمی قضاوت خوبی داشت چرا که بازی تیم‌های سوم و چهارم سخت بود، اما او توانست به خوبی از داوری این بازی بربیاید و دیگر عجولانه و شتاب زده قضاوت نکرد. فکر می‌کنم ۶ آوانتاژ خوبی داد که در نوع خود بی نظیر بود، چون کمتر داوران را دیدیم که این تعداد آوانتاژ  را در یک بازی در دستور کار قرار بدهند.  

او افزود: در اواسط نیمه اول بازی، مهدی ترابی در یک صحنه در محوطه جریمه تراکتور سرنگون شد و اعتقاد داشت که سیامک نعمتی روی او خطا کرده و باید پنالتی اعلام شود، اما هیچ خطایی روی او انجام نشد و خودش کنترلش را از دست داد و داور به درستی دستور به ادامه بازی داد.  

سلیمانی گفت: در نیمه دوم بازی اتفاق خاصی رقم نخورد، اما در دقیقه ۸۷ بازی تراکتوری‌ها اعتقاد داشتند که توپ به دست فرشاد فرجی برخورد کرده است و باید خطای هند و پنالتی اعلام شود، اما در آن صحنه فرجی تکل می‌زند و دستش در بدنش جمع بوده و فضایی را آشغال نکرده بود. به نظرم توپ به پشتش برخورد کرد و اگر با دستش هم برخورد می‌کرد هم  خطای هند محسوب نمی‌شد. در ادامه گولسیانی در یک صحنه، مهاجم تراکتور را گرفت، اما عمل گرفتنش به حدی نبود که داور را مجاب  کند تا پنالتی بگیرد. به نظرم ادامه بازی از سوی داور مسابقه درست بود، چون گولسیانی باعث سرنگونی مهاجم نشد و فقط یک لمس بود.  

کارشناس داوری گفت: اخطاری که بیرانوند دریافت کرد به نظرم سخت گیرانه بود. به هر حال  دروازه بان وقتی مصدوم می‌شد و داور مسابقه اجازه می‌دهد تا پزشک تیم وارد زمین مسابقه شود زمانی تلف می‌شود و اتلاف وقت نیست، اما اگر دروازه بان ۲ الی ۳ بار این کار را انجام بدهد و برای داور مسجل شود که گلر می‌خواهد با این عمل وقت بازی را تلف کند اخطار می‌گیرد. اما دفعه اول که کاظمی اجازه داد تا پزشک پرسپولیس به زمین مسابقه بیاید طبیعتا دروازه بان مصدوم می‌خواهد بلند شود یک اتلاف وقتی برای خودش دارد و کارت زرد به بیرانوند درست نبود. البته بقیه اخطار‌هایی که کاظمی داد درست و به جا بود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ireland
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا اخطار به بیراوند ارزش کار داور را پایین آورد.
آخرین اخبار