هشدار پلیس فتا البرز در خصوص کلاهبرداری به بهانه ریجستری تلفن همراه

رییس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری‌ اینترنتی و پیامکی تحت عنوان همتا «رجیستری تلفن همراه » هشدار داد.

هشدار پلیس فتا البرز در خصوص کلاهبرداری به بهانه ریجستری تلفن همراهسرهنگ رسول جلیلیان گفت: کلاهبرداران به بهانه ریجستری تلفن همراه اقدام به سرقت از حساب شخصی افراد و اطلاعات می کنند که مردم فریب این روش را نخورند.

وی اضافه کرد: این مجرمان با ارسال پیامکی تحت عنوان " تلفن شما رجیستری نشده به‌زودی شبکه آن قطع می‌شود" کاربر را به یک سایت جعلی با مشخصات ظاهری سامانه همتا هدایت می‌کنند و در یک فرایند مجرمانه ضمن سرقت اطلاعات هویتی ، اطلاعات حساب وی را مورد دستبرد قرار می دهند.

جلیلیان افزود: کلاهبرداران سایتی مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌کرده که ابتدا برای ورود به سایت سریال گوشی تلفن همراه را از کاربر دریافت می‌کنند.

وی گفت: یکی از ترفند های مجرمان سایبری ثبت آنتن گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵ در سامانه همتا برای جلوگیری از قطع شدن است و این مجرمان با ارسال پیامک همراه با لینک آلوده ، کاربران را ترغیب به ثبت نام در سامانه کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

رییس پلیس فتا استان البرز خاطرنشان کرد: کاربران باید توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن‌همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA (با حروف بزرگ انگلیسی) انجام می‌گیرد.

جلیلیان گفت: مجرمان سایبری با این ترفند به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی از کاربران خواست به‌هیچ‌عنوان فریب اینگونه پیامک‌ها که به موضوعات مختلف مانند رجیستر کردن گوشی تلفن را نخورند و در صورت نیاز به سایت‌های اصلی شرکت‌ها و سازمان‌های مورد نیاز مراجعه کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآورشد: سایت اطلاع‌رسانی همتا hamtainfo.ntsw.ir است و انجام تمام فرآیندهای موجود در آن برای کاربران رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.