ایران الگوی ملت‌ها برای مقابله با نظام سلطه است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز ایران الگوی ملت‌ها و انسان‌های آزاده برای مقابله با نظام سلطه است که تبلور آن را اخیراً در تظاهرات‌های دانشجویی در دنیا می‌بینید.

آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ولادت امام رضا علیه السلام را به همه مسلمانان و همچنین شیعیان جهان تبریک و تهنیت گفت. 

امام جمعه کرج بیان داشت: وجود حرم مطهر امام هشتم در ایران را رحمت و برکت دانست که باید از برکات آن حضرت بهره‌ور باشیم. 
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه در زمینه شناخت ائمه در ابعاد معنوی و معرفتی باید تقویت شویم به فضائل زیارت حضرت موسی الرضا علیه السلام اشاره کرد و گفت: هنگامی که در حریم رضوی قرار می‌گیریم با بشارتی بزرگ روبرو می‌شویم و حریم امام رضا حریم استغفار است.
او با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جوانی جمعیت گفت:جوانی جمعیت از مهمترین عوامل اقتدار ملی است که باید در حفظ آن تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: رفع موانع فرزندآوری باید به صورت جدی دنبال شود در غیر این صورت خسارات وارده غیر جبران خواهد بود توجه به فرهنگ غرب و اجرای سیاست‌های غربی‌ها و دور شدن از فرهنگ اسلامی صدمات زیادی را به جوانی جمعیت در کشور وارد کرده است و همه باید توجه داشته باشند جوانی جمعیت امنیت جامعه است. 
ایت اله حسینی همدانی در ادامه گفت: امامین انقلاب در هیچ مقطع و زمانی موافق کاهش جمعیت نبودند و موضوع جوانی جمعیت ابعاد مختلفی دارد و دشمن پشت این قضیه قرار گرفته دشمنان باور‌ها در داخل تغییر دادند و اگر جبران نشود برخی اقوام ایرانی منقرض خواهند شد. 
خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا از این مرحله عبور کنیم بیان داشت: یکی از این مسائل سقط جنین است بلایی که به کشور‌های مسلمان و به ویژه ایران وارد شده و باید قوانین در این موضوع به شکل جدی تری اجرا شود و در راستای فرهنگ سازی برای قانون حمایت از خانواده و نوجوانی جمعیت صدا و سیما باید ۱۰ درصد از برنامه‌های خود را به این موضوع اختصاص دهد و برنامه‌های چند بعدی و چند لایه در مورد این موضوع تهیه شود. 
خطیب جمعه کرج در ادامه افزود: از طرف مقام معظم رهبری حکم به جهاد فرزندآوری شده و نباید در این رابطه کم کاری کرد.
آیت الله حسینی همدانی در خطبه‌های امروز به سالگرد عملیات بیت المقدس با رمز یا علی بن ابیطالب که باعث آزادی خرمشهر شد اشاره کرد و گفت: این عملیات به نام مقاومت ایثار و پیروزی نامگذاری شده است دفاع مقدس پر از درس بوده که نیاز به تبیین و توجه دارد به خصوص برای عده‌ای که اقدام به تحریف و شبهه می‌کنند فرزندان انقلابی با بضاعتی ناچیز، اما با اقتدار در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادند، تجاوز عراق به ایران از بی‌سابقه‌ترین جنگ‌های تاریخ معاصر و از آشناترین واژه‌ها در حماسه‌های انقلاب اسلامی و از پیچیده‌ترین رقابت‌های جهان بوده است. 


خطیب جمعه کرج گفت: ۸ سال جنگ برای ایران شرف مقاومت آزادگی و ایمان را در صفحات خود ثبت کرد و ما در گام دوم انقلاب لازم است که نگاه گذرا به دستاورد‌هایی آن داشته باشیم، دستاورد‌هایی که برای عزم و اراده نسل امروز درس آموز است. 
نماینده ولی فقیه در استان به چند نکته که می‌تواند از دفاع مقدس درس گرفت اشاره کرد و گفت: از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد اینکه در هر شرایطی ما دشمن داریم بدانیم که فتنه‌گران داخلی زمینه را برای دشمنان فراهم می‌کنند، اعتماد به جوانان مومن و متعهد همیشه نتیجه بخش است و با تدبیر می‌توان تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرد. 
ایت اله حسینی همدانی گفت: امروز ادامه مقاومت و ایثار در عملیات بیت المقدس که رویکردی کاملاً ضد صهیونیستی داشت در عملیات طوفان الاقصی می‌بینیم که به فضل الهی مقدمات آزادی قدس شریف را فراهم شده است و اسرائیل خبیث را از صحنه روزگار محو می‌کند و ملت ایران به همه جهان آموخت که هرگونه تجاوز به خاک این سرزمین در همه جای دنیا بی پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: ادامه عملیات بیت المقدس، عملیات وعده صادق شد گرچه این عملیات محدود بود، اما تبیینی بود که به دشمنان فهماند که ایران قدرت فرماندهی در هدایت پیچیده‌ترین عملیات پهپادی و موشکی را با پیشرفته‌ترین تجهیزات دارد.

وی بیان داشت: امروز ایران الگوی ملت‌ها و انسان‌های آزاده برای مقابله با نظام سلطه است که تبلور آن را اخیراً در تظاهرات‌های دانشجویی در دنیا می‌بینید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.