۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در میاندوآب پرداخت شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی جهت خرید ۴۱ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در این شهرستان پرداخت شد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب امروز در جلسه کمیته فنی هماهنگی و برنامه‌ریزی برای تأمین و توزیع سوخت ماشین‌آلات کشاورزی، گفت: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل بخش کشاورزی شهرستان امسال ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به عاملیت بانک‌کشاورزی از محل اعتبارات خط ۱۱ مکانیزاسیون، برای خرید ۲ دستگاه کمباین، سه دستگاه تراکتور، یک دستگاه پهپاد و ۳۵ دستگاه ادوات کشاورزی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ثبت به‌موقع سوخت ماشین‌آلات‌کشاورزی، افزود: کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی باید قبل از ثبت سوخت ماشین آلات کشاورزی در سامانه الکترونیکی «سدف»، نسبت به بازدید از تراکتور‌ها برای بررسی مالکیت و اطمینان از عدم فروش یا تعویض دستگاه، اقدام کنند.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با تقدیر از دست‌اندرکاران فعال در روند تأمین و توزیع سوخت ماشین‌آلات‌کشاورزی، خواستار تسهیل در روند تأیید درخواست سهمیه سوخت تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه الکترونیکی «نیو تجارت آسان» توسط مسوول مکانیزاسیون جهادکشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این شهرستان شد.

وی با اشاره به لزوم فعالیت کارشناسان شرکت‌های فنی مهندسی کشاورزی بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص ثبت نام سوخت، یادآور شد: فعالیت شرکت‌ها منوط به پایداری اعتبار پروانه اشتغال آن‌ها است و دریافت هزینه ثبت نام باید با نظارت و بر اساس تعرفه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و از طریق سامانه ارجاع کار این سازمان به نام «سانکا» انجام گیرد.

مقدم با درخواست صدور اطلاعیه ترویجی و اطلاع رسانی مناسب به بهره برداران بخش کشاورزی درخصوص نحوه نقل و انتقال تراکتورها، گفت: به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خللی در دریافت سهمیه سوخت، در خرید و فروش تراکتورها، علاوه بر انتقال برگ سبز تراکتور به نام خریدار، برگ تسویه سوخت تراکتور خریداری شده نیز باید توسط خریدار اخذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.