در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاش برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم، اما قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم است.

هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران  در خصوص قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد .

به گفته وی در ساخت مسکن عوامل متعددی از جمله مصالح و اقتصاد کلان بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد و خارج از اراده وزارت راه و شهرسازی است .

عباسی با بیان اینکه درخصوص منابع، مردم آورده خود را آورده اند گفت: متقاضیان تا کنون ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان به طرح نهضت ملی مسکن آورده‌اند.

او گفت: قیمت تمام شده واحد مبتنی بر هزینه پروژه است. قیمت مصالح و دستمزد از اختیار وزارت راه و شهرسازی خارج است. قیمت بر اساس شروع، اتمام و هزینه مصالح در زمان اجرای پروژه محاسبه می‌شود. با این حال وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کند تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی در خصوص اجرایی شدن پلکانی اقساط گفت: پلکانی شدن اقساط و پرداخت اقساط ۵میلیون و۹۰۰هزار  تومانی تا دو سال ابلاغ شده است و در حال حاضر در برخی از شهرها از جمله زنجان در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
کارگری که ۷ تومن حقوق میگیره چطور ۶ تومن قسط بده؟
آخرین اخبار