بورل از آمریکا به دلیل تلاش برای ارسال سلاح به اسرائیل انتقاد کرد

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با توجه به افزایش تعداد غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه، خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جامعه بین المللی و به ویژه آمریکا خواست با توجه به افزایش تعداد غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه، ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کنند.

وی همچنین حمایت خود را از آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ابراز کرد.

بورل گفت: «این درست نیست که اسرائیل می‌خواهد از شر آنروا خلاص شود، اما تنها یک راه برای جلوگیری از انحلال آژانس از طریق ایجاد دو دولت وجود دارد.»

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علی‌رغم درخواست از تل آویو برای آتش بس در غزه، آماده ارسال محموله تسلیحاتی جدید از جمله بمب به رژیم صهیونیستی است.

وال استریت ژورنال اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علی‌رغم درخواست از تل آویو برای آتش بس در غزه، آماده ارسال محموله تسلیحاتی جدید از جمله بمب به رژیم صهیونیستی است.

 این روزنامه در ادامه نوشت: دولت بایدن در حال آماده شدن برای ارسال بمب و سایر تسلیحات به اسرائیل برای مدرنیزه کردن زرادخانه نظامی آن است، اما آمریکا در همین حال مدعی تلاش برای آتش بس در غزه است.

به نوشته این روزنامه، آمریکا قصد دارد سلاح و مهمات به ارزش ده‌ها میلیون دلار عرضه کند و مقامات آمریکایی قصد دارند تا حدود هزار بمب MK-۸۲ به علاوه بمب‌های هدایت دقیق KMU-۵۷۲ را به تل‌آویو عرضه کنند.

وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه قرارداد تامین تسلیحات هنوز توسط دولت آمریکا در دست بررسی است، تاکید کرد که این توافق باید به تصویب کنگره آمریکا برسد.

این درحالی است رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش ادعا کرده بود که در تماس‌های اخیر خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت اعلام آتش بس موقت در نوار غزه برای آزادی گروگان‌ها تاکید کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
چه عجب مرگ بر امریکا فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
هم میخوان از توبره بخورند و هم از آخور. کاش آنقدر که ب ناوالینی و خانواده اش اهمیت و توجه میکنید، خیلی خیلی کمتر ب آتش بس در غزه هم می‌پرداختند. اما ن هرچه قدر فریاد بزنید کسی نمی‌شنود. نسلشان باید برداشته شود.
آخرین اخبار