صهیونیست‌ها برای خواهر شهید العاروری کیفر خواست صادر کردند

رژیم صهیونیستی پس از بازداشت خواهر شهید العاروری به بهانه تشویق نیرو‌های حماس و کمک به آن کیفر خواست صادر کرد.

مقامات اشغالگر صهیونیستی امروز دوشنبه کیفرخواستی را علیه دلال سلیمان، خواهر شهید صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس، که در ژانویه گذشته در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان ترور شد، صادر کردند.

براساس گزارش القدس العربی، شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس این رژیم روز دوشنبه پس از دستگیری دلال سلیمان (۵۲ ساله) از تشکیل کیفرخواست علیه او خبر داد.

بر اساس این کیفرخواست، پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شده است که دلال سلیمان در طول دو سال گذشته علاوه بر تمجید از حمله نیروهای جنبش حماس به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی صهیونیستی در نوار غزه، به جنبش حماس کمک مالی هم کرده است. دلال سلیمان در ژانویه گذشته در پی ترور برادرش از خانه اش در شهر عاروره در کرانه باختری دستگیر شد و سپس به دادگاه نظامی در شمال کرانه باختری (نام دادگاه ذکر نشده بود) معرفی شد.

شهید العاروری یکی از بنیانگذاران گردان‌های عزالدین قسام، شاخه مسلح جنبش حماس به شمار می‌رود. او در فاصله سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۲ اولین هسته دستگاه نظامی جنبش را در کرانه باختری تأسیس کرد. در اوایل ژانویه، یک حمله به نشست رهبران حماس در حومه جنوبی بیروت، هدف قرار گرفت که به شهادت صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی جنبش، و تعدادی از همراهانش انجامید.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگری را در نوار غزه به راه انداخته و ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، به همراه یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب زیرساخت‌های عظیم که منجر به تل‌آویو شد، بر جای گذاشته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار