صادرات بیش از ۱۰ هزار تن سیب‌زمینی کردستان به خارج از کشور

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در سال‌جاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن سیب‌زمینی از کردستان به کشور‌های عراق، دبی، عمان و ازبکستان صادر شده است.

پیمان اسکندری  رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: ۳۵ درصد از اقتصاد کردستان وابسته به بخش کشاورزی است از این رو توجه به این صنعت ضرورت جدی دارد.

وی به مشکلات فروش سیب‌زمینی استان و اقدامات و پیگیری‌های دولت اشاره و اعلام کرد: با پیگیری‌های استاندار کردستان هیچ محدودیتی برای صادرات داخلی سیب‌زمینی نداریم بلکه مشکل اصلی در صادرات خارجی این محصول است و این به علت عدم نیاز بازار‌ها در آن سوی مرز‌ها است.

اسکندری از صادرات بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن سیب‌زمینی کردستان به کشور های عراق، دبی و عمان خبر داد و افزود: طی چند روز اخیر سیب‌زمینی استان به کشور ازبکستان صادر شده و تعاون روستایی هم برای تنظیم بازار، بیش از ۶ هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان استان خریداری کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در سطح استان کردستان، عنوان کرد: تولید بیش از ۳۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در کردستان می‌طلبد به دنبال بازار‌های جدید صادراتی و ایجاد صنایع تبدیلی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه دو مجوز صنایع تبدیلی و فراوری سیب‌زمینی در شهرستان‌های قروه و مریوان صادر شده است، گفت: فرایند احداث واحد صنایع تبدیلی شهرستان مریوان با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجراست و یک واحد فراوری سیب‌زمینی همزمان با دهه فجر امسال در شهر سنندج به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: در اوایل شروع به کار دولت سیزدهم ۳۵ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای در استان وجود داشت که این آمار در حال حاضر به ۹۵ هزار تن رسیده و رشد قابل توجهی نسبت به گذشته نشان می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.