چرا باید رأی دهیم؟ + پاسخ جوانان

در دنیای تبلیغات نادرست رسانه‌های غربی مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات، جوانان دیار ایران اسلامی به این آگاهی رسیده اند که رأی و مشارکت گسترده آنان به طور مستقیم در سرنوشت کشور خویش دخیل و موثر است.

تجربه ثابت کرده که کاهش مشارکت مردم در انتخابات، سبب طمع ورزی دشمن شده و کاهش امنیت و افزایش تحریم‌ها و تهدید‌های دشمنان را درپی داشته و از همین رو مهمترین هدف دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی تأثیرگذاری منفی بر باورها، امید و اعتماد مردم و کاهش مشارکت مردم در حمایت از نظام است و انتخابات بهترین فرصت برأی تحقق این هدف را در اختیار دشمن قرار می‌دهد و به همین دلیل است که گاهی از سال‌ها قبل برأی یک انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند.

هر فردی که وارد اجتماع می‌شود، رأی دادن را از دوران ابتدایی می‌آموزد از جمله انتخابات شورأی دانش آموزی مشارکت می‌کند و این بستر برأی هر فرد برأی آموختن چرا رأی دادن فراهم می‌شود و می‌داند که حق انتخاب یعنی مستقل زندگی کردن و حق داشتن یک زندگی بهتر با دستان خویش را ساختن را به خوبی در ذهن و ایده خود پرورش می‌دهد.

همیشه داشتن یک مجموعه منسجم و با دانش در اداره آن مجموعه می‌توانند نقش‌های مهم ایفا کنند و رأی دادن برأی ما بخصوص جوانان و نوجوان ساختن مجموعه منسجم را در ذهن تداعی می‌کند که می‌تواند در رهبری و مسیر درست یک اداره، یک مجموعه و یا کشور نقش مهمی را ایفا کنند.

در دنیای تبلیغات نادرست رسانه‌های غربی مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات، جوانان دیار ایران اسلامی به این آگاهی رسیده اند که رأی و مشارکت گسترده آنان به طور مستقیم در سرنوشت کشور خویش دخیل و موثر است و همچنین به این تفکر رسیده اند که داشتن ایده‌ای متضاد با رسانه‌های غربی می‌توانند خواسته‌های خود را به کرسی بنشاند و جوابی مطلوب دریافت کنند.

اگه ما رأی ندهیم چه می‌شود؟

سینا فرزان دانشجوی رشته دنداپزشکی دانشگاه تهران می‌گوید: اگر ما رأی ندهیم و برأی سرنوشت و آینده خود تصمیمی نگیریم ممکن است افردی دیگر با تفکرات غیرقابل پیش بینی وارد مجلس شورأی اسلامی شوند و شاید برخلاف ایده و تفکر جوانان این استان چهار فصل و پرظرفیت کهگیلویه وبویراحمد تعیین تکلیف کرده و روند توسعه استان را با چالش مواجه کنند.

ما جوانان از این مسئولیت سنگین شانه خالی نمی‌کنیم

وی تاکید می‌کند: نیاز است تک تک جوانان این استان با رأی دادن خود از این مسئولیت مهم شانه خالی نکنند و با تفکر و ایده روشن خود دست افراد ناباب که ممکن است با تفکرات قومی و قبیله‌ای به دست خویش سرنوشت این استان و حتی یک ملت را تخریب کرده اند را قطع کنند.

فرزان ادامه داد: ممکن است در استان پرظرفیت کهگیلویه و بویراحمد که طی ادوار مختلف با چالش‌های زیادی مواجه بوده و از محرومیت عمیق رنج می‌برد با رأی ندادن برخی از مردم، فرصت خودنمایی برأی افراد نالایق و مصلح هموار شود که می‌توانند افکار نادرست خود را به مردم تحمیل کنند و به نوعی فرصت سوزی شود.

شفافیت نمایندگان یک اصل مهم است

این دانشجوی پزشکی با اشاره به انتشار آمار‌های فساد مالی برخی از افراد و شرکت‌ها گفت: نیاز است منتخبین مردم در مجلس با شفاف سازی مردم را نسبت به نظام بدبین نکنند.

فرزان اضافه کرد: جوانان و نوجوان و بخصوص دانشجویان به نمایندگانی رأی خواهند داد که به صورت شفاف و بدون هیچ مسئله‌ای مشکلات مردم را با دولت و سیاست‌های دولت را با مردم بیان کنند.

وی افزود: نمایندگانی که با مردم شفاف نباشند با لابی گری دنبال اخذ امتیاز از مسئولان هستند و این نمایندگان هیچ وقت به فکر رفع مشکلات و رأیزانی برأی انجام امور محوله را ندارند.

فرزان افزود: نیاز است همه رأی دهندگان قبل از رأی دادن به یک نماینده به اصل نظام رأی بدهند، زیرا این نظام مردم ایران را از یک استبداد شاهنشاهی نجات داد.

سینا که با تعصب خاصی انتخابات را نوعی میدان کارزار می‌داند و تاکید می‌کند: رأی دادن ما جوانان شرنوشت ساز، یعنی مشارکت در تمام برنامه‌های ریز و درشت و کلان که بزرگان و متخصصان امر پیش می‌برند.

مشارکت، مجلس را در صیانت از حقوق مردم مسئولیت پذیر می‌کند

پرستو روستایی دانش آموز متوسطه دوم از شهرستان کهگیلویه با اشاره به نقش مهم مشارکت گسترده مردم در هر زمینه گفت: مشارکت در انتخابات پیش روی که وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در تنگناه است برأی جلوگیری از ورود افرادی که ازشایستگی لازم برخوردار نیستند یک وظیفه است که باید از سوی همه مردم و بخصوص قشر جوان لبیک گفته شود.

وی ادامه داد: باید رأی و مشارکت پرشور ما جوانان در انتخابات این تعهد را برأی نمایندگان ایجاد کند که در صیانت از حقوق مردم و قانونگذاری صحیح تلاش شبانه روزی داشته باشد.

روستایی افزود: رأی دان هر فرد در سایه مشارکت حداکثری، مطالبه گری نماینده مردم در مجلس را تقویت می‌کند و دولت را ملزم و متعهد به ایجاد زیرساخت‌های لازم برأی توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های این استان می‌کند.

رأّی مردم یک مسئولیت سنگین 

مریم داستان از شهروندان یاسوج بر حضور تک تک افراد جامعه در انتخابات مجلس شورأی اسلامی تاکید کرد و گفت: ما زنان همراه با مردان با حضور خود در انتخابات ۱۱ اسفند نشان خواهیم داد که به آرمان‌های انقلاب اسلامی همچنان وفادار خواهیم بود.

وی رأی مردم را یک مسئولیت سنگین برأی منتخب مردم در مجلس شورأی اسلامی دانست و افزود: منتخب مردم باید با مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به وضع قوانین درست برأی بهبود وضعیت مردم منطقه خود تلاش بیشتری داشته باشد.

داستان که با مدرک کارشناسی در مغازه‌ای مشغول فعالیت است در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا هدف از رأی دادن را ترسیم آینده‌ای روشن برأی خود دانست و گفت: منتخب مردم با برنامه ریزی و توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه اشتغالزایی جوانان زیادی را نیز فراهم کند.

منتخبین شور انتخاباتی مردم را ارج نهند

ایمان گلزاری که این روز‌ها خود را برأی آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده می‌کند شور انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد را نیازمند تبلیغ ندانست و گفت: مردم این استان همیشه نشان دادند که به ارزش‌های والای امام و رهبری و بخصوص نظام پایبند هستند.

وی تصریح کرد: شور انتخاباتی غیر قابل باوری در سراسر استان راه اندازی شده که در هیچ جای کشور قابل مقایسه نیست و باید منتخبین مردم در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه وبویراحمد این شور مردم را ارج بنهند و برأی تامین خواسته‌های آن‌ها تلاش جهادی داشته باشند.

گلزاری افزود: نیاز است نمایندگان منتخب سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد بعد از انتخابات ۱۱ اسفند با همدلی و همکاری برأی توسعه این استان گام بردارند.

وی می‌گوید: جوانان استان پرظرفیت و محروم کهگیلویه و بویراحمد با رأی خود از مسئولان انتظار دارند این استان همگام با استان‌های همجوار شتاب توسعه را طی کند.

ما به دنبال مشارکت بالا و انتخاب خوب هستیم

عضو حزب اعتدال و توسعه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه با اشاره به مشارکت گسترده مردم در بحث رفراندوم و رأی آن‌ها به جمهوری اسلامی که برأی همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شده است در گفتگو با ایرنا گفت: بعد از چهار دهه بعد از انقلاب کمی مطالبات مردم عوض شده است و به نوعی مردم سردرگم شده اند و اکنون سوال محوری مردم این است که آیا مشارکت من تاثیر دارد یا نه.

علی جاودان تصریح کرد: ما به دنبال مشارکت هستیم و همه از اول انقلاب دنبال این بوده اند که مردم در صحنه بیایند که این صحنه می‌تواند دفاع مقدس، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی و یا انتخابات باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور چهر‌های سیاسی مختلف در انتخابات افزایش مشاکت مردم در انتخابات نیازمند امانتداری و صداقت مسئولان در اجرأی انتخابات نیز است.

شاخص‌های نماینده در تراز جمهوری اسلامی؟

جاویدان با انتقاد از برخی نمایندگان ادوار گذشته این استان که در لایحه بودجه اظهار نظر نکردند و در ریل گذاری مسائل فرهنگی کشور نماد فرهنگی استان را معرفی نکردند افزود: امید است مردم با توجه ظرفیت فرهنگی که ایجاد شده در سه حوزه نیرو‌هایی از جنس دانشگاه‌ها و تحصیلکردگان آکادمیک انتخاب کنند و حداقل در یک حوزه تخصص داشته باشند.

وی اضافه کرد: نماینده مظهر شخصیت و معرفت مردم حوزه انتخابیه اش در ابعاد مختلف است نمایندگان هم جایگاه مدیریتی دارند و نسبت به مدیریت اجرأیی باید از این ویژگی‌ها بیشتر برخوردار باشند.

این فعال اصلاح طلب گفت: اراده نماینده مهم است به گونه‌ای که اراده داشته باشد با مشکلات مردم دست و پنجه نرم کند حتی اگر در این مسیر هزینه هم بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: از مجموع ۱۵۹ نفر لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس در کهگیلویه وبویراحمد که به شورأی نگهبان ارسال شد ۱۲۷ نفر تایید صلاحیت شده اند.

سید جواد هاشمی مهر افزود: در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۴۸ نفر، در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۴۰ نفر و در گچساران و باشت ۳۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.

وی تاکید کرد: از مجموع ۱۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس در استان ۱۱نفر تایید صلاحیت نشدند و صلاحیت هشت نفر هم احراز نشد. هشت نفر انصراف داده اند و ۶ نفر هم فاقد شرأیط لازم برأی شرکت در انتخابات بودند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
رای بدیم که باز سن بازنشستگی رو دو برابر کنن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
معتمد
۰۹:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
همین نظرات سایت خبرنگاران جوان و لایک و دیسلایک ها همه خبر میدهد از همه چیز ... نیازی به توضیح نیست !!
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۸:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
من و خانواده‌ام با تمام گله های که به برخی مسایل داریم برای سربلندی مملکت حتما در انتخابات شرکت می کنیم ، چون اگر رای دادن مهم نبود ، دشمنان ایران اینقدر رای ندادن را تبلیغ نمی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
به نجومی بگیران رای بدم رای نمی دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
همه که نجومی بگیر نیستن . رای ندی دوباره نجومی بگیر میاد . نجومی بگیرا از خداشونه شما رأی ندی دوباره بیان . شما هم با رأی ندادن توی رویا فکر کنی چه خدمتی به خودت و همه کردی در حالیکه با رأی ندادنت خدمت کردی به همون نجومی بگیر . عاقل رأی میده تا کسانی که بهتر هستن بیان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
من رأی میدم . چون به انقلاب اسلامی ایران افتخار میکنم . خداروشکر میکنم بعد از انقلاب اسلامی به دنیا اومدم . بهترین کشور دنیاست . خیلی دوستش دارم . وقتی دشمنانش رو می بینم که از انسانیت بویی نبردن ، خدارو شاکرم که به من توفیق داد یک ایرانی مسلمان به دنیا بیام . ریشه اصلی مشکلات ، آمریکا و اسراییل و غرب هست که شادی و پیشرفت ما رو نمی خوان و تشنه به خون ما هستن . وگرنه اکثر مسؤولین ما دلسوز هستن و هر کاری که می تونن برای برطرف کردن مشکلات می کنن . از رییس جمهور تا سران قوا و نمایندگان مجلس اکثرشون برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنن و نقد پذیر هستن . با رای ندادن فقط دشمنان ما خوشحال میشن و برای کشتن و تجزیه کشور ما جسورتر میشن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
برای چی رای بدم ؟؟؟

برای حقوق کم کارگر

برای اوضاع خراب اقتصاد

برای گرونی
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۰۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اوضاع اقتصادی خوب است. تعداد کسانی که متقاضی گوشی آیفون هستند، بسیار زیاد است. ارزانی برق، موجب تعدد مزارع مخفی رمز ارز در کشور شده‌ است. بنزین لیتری سه سنت، باعث ترافیک شدید و آلودگی هوا گردیده است. قیمت نان خشک برای گاوداری‌ها بیشتر از قیمت آن در نانوایی‌ها است. قیمت پایین گاز، باعث مصرف سرانه چندین برابری آن نسبت به کشور‌های اروپایی بوده است. یارانه نقدی برای نه دهک برقرار می‌باشد! مهاجرت به شهر‌های بزرگ، انتخاب خود افراد بوده و تبعات آن متوجه خود آنها است. مهاجرین به خارج، درآمدهای خود را بدون پرداخت مالیات، از کشور خارج می‌کنند. سود سپرده های بانکی یا اوراق قرضه بالاترین نرخ را در جهان دارد. بهترین امکانات زندگی و رشد اقتصادی افراد در کشور ما مهیا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
من اگر در انتخابات هم شرکت کنم رأی ممتنع میدهم.
بعید میدانم در بین کاندیداها نماینده باتقوایی هم وجود داشته باشد ولی اگر هم باشد معلوم نمی شود ،پس همون رأی ممتنع بهتره .
گاهی وقت ها در مسیری که حرکت میکنیم هوا به قدری مه آلود می شود که انگشتان دست خودت را هم نمی توانی ببینی ،در چنین شرایطی بی حرکت ماندن بهتر از هر حرکتی است چون با هر قدم به هر طرف خطر سقوط و نابودی را در پی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
رای ممتنع یعنی یک آدم مدل عمر که نه دنیا رو داره نه آخرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
میشود نظر منو هم تو یکی از این مقاله ها منتشر کنید :
اقتصادمون که خرابه ولش
قانون حجاب اجباری لغو نمیشه هیچی ولی گشت ارشاد دیگه حداقل حذف کنید
قیمت خودرو رو نمی تونید کاهش بدید حداقل اجازه ورود خودرو های خارجی بدون گمرک مالیات بدین
دلار نمی تونید پایین بیارید حداقل واحد پولو تومن کنید از صفراش کم کنید
فیلترینگ اینترنت را بر نمیدارین اوکی حداقل کمی مقعول ترش کنید سایتای فیلم سریال بازی ، سرگرمی ، موسیقی ،گوگل پلی همه رو تارمار کردین
اینستاگرام ب جهنم یوتیوب حداقل رفع فیلتر کنید
یه بار شد این مجلس یه قانونی تصویب کنه باعث شادی مردم بشه ؟
اگر حتی یک کار مثبت ببینم رای میدم
البته اینم بگم اینایی که تو مجازی میگن رای نمیدیم یه اقلیت خاص هستن
اکثریت رای خواهند
در جامعه ایران فرق بین مجازی ها و واقعیت تفاوت ها بسیار زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مگر با انتخابات قبلی، چه گشایشی در زندگی مردم وهمین جوانان، ایجاد شده؟!؟ فقط وعده وعیدهای دروغ وشعار؟!؟
ازخودتون وکاراهای نکرده تون اینقدر تعریف دروغ نگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
شما اگر بیمار شدی رفتی دکتر و بعد از یک هفته نتیجه نگرفتی دیگه دکتر نمی روی و می مانی تا آن بیماری شما را از پایی درآورد و می گویی چه فایده من که رفتم و خوب نشدم ، با اینکه بلند می شوی و یک دکتر دیگر و باز اگر خوب نشدی باز دکتر دیگر تا بالاخره دکتر کاردانی را پیدا کنی و نجات پیدا کنی ، الان انتخابات هم همین گونه این باید جستجو کرد و کاردانها را انتخاب کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای بدیم که برای حجاب اجباری ماشین جریمه سنگین کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
الان مشکل شما فقط حجابه ؟ یعنی اگه یه مسؤول غرب پرست بیاد و دو دستی کشورت رو بده به دشمنانت ولی موافق حجاب نباشه شما بهش رأی میدی؟ بی حجابی و برهنگی اینقدر برات مهمه که بخاطرش کشور باید به باد بره . برهنگی ارزش نیست ، اگر بود غرب با بی حجابی و برهنگی کارش به همجنس بازی و ازدواج با حیوان و درخت و اشیاء و ... نمی کشید . انسان باشیم . عقل هم خوب چیزیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
واسه گوشت ۷۰۰ هزارتومنی
یا خودرو ملی بی کیفیت یک میلیاردی
یا واسه امنیتی که فقط شعارش مونده
به خاطر اقتصاد آخر دنیا
اینترنت سانسوری با قیمت ۱۰ برابری دنیا و ...
شما یک دلیل بیار که اصلا رای بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
باید حتمأرأی بدهیم تا گرانی بیکاری وفقربیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
پس با این ادله مصمم تر شدیم که رای ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دیگه امیدی به شما نیست
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای میدهیم تا ، اولا کار اقامت برخی اقازاده ها به سرانجام برسد بواسطه حضور باباش در مجلس دوما برخی اقایون مدعی صاحب نظام و انقلاب بشوند و بواسطه حضور در مجلس بزنند تو گوش مجریان قانون سوما رای میدهیم تا برخی ها بهتر به مراکز مالی فشار بیاورند تا اقایون بتوانند لقمه های بزرگتری از صاحبان کار بکنند و .... این قصه سر دارازی دارد ، الان زمان نگاه به وصیت آقا مهدی باکری ست ، البته مسولان نه من و شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
قانع نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خجالت آوره مستاجر هستم خونه انقدر گرون شده نمیونیم چیکار کنیم اجاره ها همه ۱۰ میلیون ۲۰ میلیون اونقت خونه طویله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
اگر رفراندوم باشه من حتما" رای میدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مگر تمام این نامزدها از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده اند؟ پس هر کسی را که انتصاب کنید مورد تایید است، و نتیجه من رای نخواهم داد از طرف خودم و خانواده ام کار با دیگران ندارم و برای دیگران تعیین تکلیف با احترام نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
به خاطر گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر کاظمی
۱۸:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای نمیدم اینده که من و امسال من حق داشتن خونه و ماشین معمولی رو نداریم رای نمیدیم باید حداقل هایی باشه تا انگیزه ایجاد کنه که من برای حداکثر ها تلاش کنم وقتی که از ساده ترینش محروم هستیم رای نمیدیم شما همه مارو نا امید کردید در ایند من و بچه های که ما تربیت میکنیم باید رای بدن به نظرتون اونا رای میدن وقتی من بزرگ ترشون در اینده ما ها باشیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بالا برید پایین بیایید، تا وقتی که وضع معیشت و رفاه مردم این باشه، هیچ کس رأی نخواهد داد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
شما از طرف خودت نظر بده . نه از طرف همه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
وایسا بیایم رای بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
لازم نیست وایسن رأی بدیم . ما رأی میدیم . منت شونم میکشیم و خاک پاهاشون رو توتیای چشممون می کنیم . شما بشین فقط نگاه کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
برای اینکه طبق سنوات گذشته انشاله با اقتدار دلار رو به ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومن برسونیم
Germany
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
هر چه دو دو تا چهار تا می کنم می بینم رای ندهم بهتر است.
چون در هر صورت گرسنه می مانم . پس رای ندهم حداقل درد گرسنگی کمتر اثر می کند و به خودم خیانت نکرده ام .
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۷:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
نمیدونم چرابرخی میگن رای بدیدالان وقت رای دادنه مگه ؟
خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
نماینده ها تا حالا پول ملی را بی ارزش ترین پول دنیا کردند برای خودشان حقوق نجومی ولی برای کارگر وکارمند وبازنشسته حقوق زیر خط فقر تعیین می کنندمسکن وخودرو را دست نیافتنی کردند به نظر شما من به این وضعیت رأی بدهم من درصورتی رأی می دهم با نمایندگانی به وعده ها عمل نکرده اند واوضاع فعلی را درست کردند برخوردشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دیگه مردم زده شدن از رای و رای دادن 44سال هر روز بدتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۲۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای داریم که موضوع خودرو حل شود.
قیمت خودرو دو برابر شد ! وزیر را عزل کردند ! ۵۰ درصد دیگر هم گران شد! شد دو نیم برابر !
گوشت کیلویی ۳۸ هزار تومانی سال ۹۶ در سال ۱۴۰۰ شد ۱۵۰ هزار ! رای دادیم درست شود ! شد کیلویی ۶۰۰ هزار !!!
رای دادیم طبری ها درست نشوند ! چای دبش درست شد !از خارج سیسمونی خریدند و گفتند چه اشکالی دارد !!!!
فقط چون رهبر فرمودند همه در انتخابات شرکت کنند ، رای می‌دهیم.
هر نماینده و مسئولی خیانت کرد و دنبال شاسی بلند و رانت و حقوق نجومی بود ، مسئولیت شرعی اش با خودش .
ما از خود سلب مسئولیت کردیم.
هر که به خون شهدا خیانت کرد ، خودش در پیشگاه الهی پاسخ خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
در اداره کشورم باید سهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چرا نباید رای بدیم
حقوق چند صد میلیونی نماینده ها رفتن به ترکیه و کانادا سن بازنشستگی
Netherlands
Mohieddin
۱۷:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
اهای مردم شریف ایران مردم با عظمت مردم تاریخ ساز مردم روزهای سخت تر از سخت ، اگر سنگ از آسمان ببارد ما و شما در کنار هم ، چه راه دور چه نزدیک چه روستا چه شهر می رویم و رای می دهیم وظیفه ما رای دادن و حضور آگاهانه است اگر هر شخصی گفت رای ندهید بدانید او دشمن ملت شریف ایران است ، نمی خواهد موفقیت و پیشرفت یک ملت شجاع و قانع را ببیند ، نظام مقدس جمهوری اسلامی محصول خون پاک ترین بندگان خداوند سبحان است. نظام اسلامی‌ایران بهترین و پیشرو ترین حاکمیت از جهت دمکراسی و عدالت خواهی است . اهای مردم صبور چشمتان به افرادی که دانسته و ندانسته مردم را از دستگاه امام عصر عج و مکتب امام حسین ع دور کردند نباشد چشم خود را به دانشمندان جوان و مخلص کشور بدوزید ببینید کجا بودیم به کجا از جهت فناوری رسیدیم ما ایرانیان می توانیم بر بلندای قله های جهان بایستیم و تاریخ ساز مثل همیشه باشیم نگاه تان به افق های روشن باشد،،، ایران تا موفقیت کامل فقط یک گام در پیش رو دارد تمام سربالایی ها طی شده است ، در داخل لیست ها نگاه کنید به افراد باتقوی و تحصیلکرده و مومن و مخلص به آنها رای دهید دله دزد ها و دنیا پرستان قدرت طلب را دستشان را از دو مجلس با رای صحیح و حساب شده کوتاه کنید . دنیا در انتظار عدالت است . اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
من رای نمی‌دهم چون خیری از این دولت و مجلس ندیده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چرا باید رای بدیم واقعا چرا وقتی که میدونیم از قبل اشخاصی که دستشون تو دست حکومته انتخاب خواهند شد
مثل انتخابات ریاست جمهوری
یا همین مجلس
اینها همه فرمالیته هست همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
45میلیون سهامدار جوان و مالباخته قطعا رای نخواهند داد تا دیر نشده به فکر ملت باشید
Iran (Islamic Republic of)
راس
۱۷:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
رای بی رای چون نه سهمیه استخدامی دارم نه میتونم وام بگیرم نه سهمیه خرید خودرو پس واس چی باید رای بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
به هر دلیل و منطقی که می خواین بگید...بگید
من رای نمی دم....
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بخاطر این که از قبل دست چین شدن و غیر خودی و اونی که روابط نداره اصلا داخل انتخابات تایید صلاحیت نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
میشه بگید با این کارنامه درخشان و رانت و اختلاس و انواع و اقسام گیت،چرا و به چه دلیل باید رای بدیم؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
من به قانون دستوری حجاب اجباری و به فیلترینگ اجباری اعتراض دارم و نماینده ها هیچ کاری نکردن...
پس معلومه مجلس هم تشریفاتی هست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
برای اقتدار کشور وامنیت مردم رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چطور فقط مردم شانه خالی می‌کنند از مسئولیت
مسولیت سنگین فقط برای مردم بیچاره است
که تو نماینده بری مجلس هر کاری انجام بدی الا وظیفت
بر فرض شرکت هم کردیم آیا چیزی عوض میشه
نه جانم فقط!یه عده میرن اون بالا بالاها میشینن و انگار که نه انگار قرار بود کارهایی انجام بدن قرار بود نماینده مردم باشن
تو رو خدا باشگاه خبرنگاران جوان لاقل درمان نمی‌کنید نمک به زخم هامون نپاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
دلیلی ندارد که رای بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
وقتی نتیجه رای هیچ تاثیر مثبتی در زندگی مردم ندارد چه دلیلی برای رای دادن می تواند باشد،وقتی جمع حقوق و مزایایی یک نماینده در یک دوره به ۲ میلیارد نمی رسد اما برای رسیدن به صندلی نمایندگی چند ده میلیارد هزینه می کند به نظر شما برای مردم قدمی برمی دارد؟
وقتی از هیچ مسئولی بعد از پایان دوره کاری (حالا چه نمایندگی مجلس باشد و یا مدیرکل سازمانی) نمی پرسند چه بودی و چه کردی قبلا" چه داشتی و الان چه داری،چه توقعی از مردم می توان داشت...
اصلا" یک دوره چهار ساله نه نماینده مجلس داشته باشیم و نه رئیس جمهور،واقعا" ببینید چه نتیجه ای میده،به فرض به جای اینکه بخواهند دلار رو روی ۷۰ تومن نگه دارند،بشه ۸۰ تومن،اما در عوض هزینه پرداختی به این افراد ذخیره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مردم با ابن تیترهای دروغ گول نمیخورن رای بدیم که فاسدین به کار خود ادامه دهند و فقر رو بیشتر در جانعه رواج بدن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
باید بریم رای بدیم تا قانونی مثل کم کردن ۵ سال بیمه بزنن تو سرمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
اگر عاشق وطن و دلسوز مردم هستیم
باید رای دهیم تا اشخاص صالح .اخلاق مدار .با وجدان و دیندار و وطن پرست و صد البته جوان نخبه و حرفه ای و با صداقت
وارد مجلس و خبرگان شوند
در غیر اینصورت .مافیای و یار و غارش سرکار میایند
مثل گذشته
اصلا به قیافه های تکراری و بدون کارایی رای ندهید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بخاطرپرایدبخاطربی قانون واشرافی گری ورانت وفسادوفحشاوهرج ومرج بایدرای بدیم ""
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۵:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بخاطرپرایدهم شده بایدرای بدیم
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
چون پرایدخیلی خوبه
خخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
هرکس از وضعیت موجود راضی هست رای بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
هرگز رای نمیدم نه خودم نه خونواده ام نه دوستانم عرصه رقابت نیست بلکه شرافت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
مسله اینجاست که انهایی که ی عده فکر میکنند اصلح اند همینایی که تواین دوره بودند برعکس نا اصلح اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
من ان شاء الله رای می دهم
چون امنیت کشور و استقلال کشور مهم است
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۷:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
امنیت کشور استقلال کشور پرچم کشور رو من نگه میدارم تو نگه میداری همین مردم نگه میدارنند این مردم نباشن هیچ امنیتی نمی ماند.این همه شهید وجانباز دادیم ارامش داشته باشیم کو ارامش جوانان همه بیکار وخونه گران گوشت ۷۰۰ وووو بنظر تو چرا باید رای بدم یه دلیل خوب ومنطقی بیار .من تو او وووورای بدیم که اقایون ازجیب خزانه دولت بچه هاشون رو خارج ازکشور ببرنند وخوش باشند بهترین زندگیها رو داشته باشن اونوقت هم وطن من برای یه تکه گوشت که درسال اونم روز محرم میخوره به چی باید رای بدم تو بگو .رای بدم که نماینده ۱۰تا۱۰خونه ویلا ماشین ووبرای خودشو خانواده خوش بخره بعد جوان ایرانی من برای تشکیل ازدواج بی پول باشدو دنبال کار غیر اخلاقی بره کدومشون تو بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۵:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
من رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
حق رأی نداری مگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بخاطر اینکه همین وزیر صمت که همدست کرمان موتوره سر کار بمونه که پدرمونو در بیاره
آخرین اخبار