در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده از واقعیت مجازی در مدارس برای افزایش یادگیری/ تجهیز یک مدرسه در هر منطقه

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش برای ما یک حجت و یک اصالت است.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در امر آموزش برای ما یک حجت و یک اصالت است.

او افزود: رویکرد ما در دوره ابتدایی بازی محوری است. اتاق‌های بازی یادگیری، بازی‌های کمک آموزشی و فناوری واقعیت مجازی و ابزارهای آن (عینک) ابزارهایی هستند که ما برخی از مدارس را برای آموزش به آن ها مجهز کرده‌ایم.

او با بیان این‌ که سخت افزار واقعیت افزوده مشابه یکدیگر هستند و همانی است که در پارک‌ها و مراکز تفریحی موجود است؛ ادامه داد: در مدارس٬ ما به محتوای VR توجه می‌کنیم. مثلا در مقاطع بالاتر دانش آموزان محتوای آزمایشگاه علوم، فیزیک و نجوم را مشاهده می‌کنند. در مقاطع پایین‌تر نیز محتواهای آموزشی بر اساس سن دانش آموزان به آن‌ها ارائه می‌شود.

بهرامی گفت: در حال حاضر در هر منطقه یک مدرسه به سخت افزار و محتوای آن مجهز هستند. دانش‌آموزان برای تقویت یادگیری خود از آن ها استفاده می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تصریح کرد: از معلمان مدارسی که به این فناوری نوین مجهز هستند٬ دعوت کرده‌ایم تا در یک دوره توانمندسازی نحوه استفاده از واقعیت افزوده را آموزش ببینند.

وی با اشاره به این که VR به مدارس پر جمعیت ارائه شده است؛ اظهار کرد: ما به گونه‌ایی برنامه ریزی کرده‌ایم تا در فواصل مختلف چند مدرسه  بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

 واقعیت مجازی یا VR در ساده‌ترین تعریف خود عبارت است از شبیه‌سازی یک دنیای جدا از واقعیت که به کاربر اجازه می‌دهد وارد فضایی متفاوت از محیط اطراف خود شده و به تجربه‌ دلخواه بپردازد؛ تجربه‌ای که می‌تواند سرگرم‌کننده و مفرح باشد، علمی و آموزشی، درمانی و خدماتی و... باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۳:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
این تکنولوژی برای شیاطینه و استفاده از آن خطرناکه
آخرین اخبار