رئیس سازمان سمپاد:

۱۲ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲ هزار دانش آموز نخبه در ۷۳۰ مدرسه استعداد‌های درخشان در سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سمپاد گفت: باید استعداد‌های درخشان را شناسایی و بدرستی پرورش دهیم و بدانیم گاهی یک استعداد برتر می‌تواند با یک کار بزرگ گره گشای مشکلات کشور شود.

وی افزود: مدارس سمپاد با این رویکرد نیست که رانت دهیم و برخی دانش آموزان نخبه را از دیگران جدا کنیم بلکه از کنار هم قرار گرفتن این دانش آموزان می‌خواهیم به دستاورد‌های بهتری برسیم.

یاوری اضافه کرد: در سراسر کشور تعداد ۷۳۰ مدرسه استعداد‌های درخشان داریم که بیش از ۱۲ هزار دانش آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: در کنکور سراسری امسال ۴۰ دانش آموز تک رقمی داشتیم که ۱۶ نفر آن‌ها از مناطق ۲ و ۳ تهران بودند و از میان این منتخبان تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزان سمپاد بودند.

یاوری گفت: در المپیاد‌ها هم اغلب منتخبان از دانش آموزان استعداد‌های درخشان هستند و ما در این سازمان تلاش می‌کنیم از دانش آموزان نخبه خانواده‌های متوسط هم حمایت کنیم تا زمینه رشد آن‌ها مهیا شود.

رئیس سازمان سمپاد اظهار داشت: در جهانی که در مسیر جنگ تمدن غربی و اسلامی است باید بتوانیم دانش آموزان و. جوانانی تربیت کنیم تا با عشق امام حسین بتوانند تحول معنوی آینده را رقم بزنند.

وی بیان کرد: تحولی که که جوان نخبه ایجاد می‌کند بسیار تاثیرگذار و مهم است و می‌تواند در هم سن و سالان خود اثر گذاشته و از مهاجرت مغز‌ها نیز پیشگیری کند.

یاوری گفت: اگر نگران جذب فرزندانمان به تمدن غرب هستیم باید بتوانیم نیروی انسانی متخصص و متعهد و پایبند به معنویت تربیت کنیم و سازمان سمپاد این مسیر را هموار کرده است و نقش برجسته‌ای در این عرصه دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود دو درصد جامعه دانش آ» وزی را افراد سمپاد تشکیل می‌دهند و توجه به استعداد‌های این گروه می‌تواند جوانانی وابسته به نظام را تربیت کند.

وی بیان کرد: اگر دلبستگی در میان جوان ما ایجاد شود فرزندان ما احساس وابستگی می‌کنند و نه تنها مهاجرت نخواهند کرد بلکه گره گشای مشکلات خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.