آغاز تحقیقات وزارت خارجه آمریکا درخصوص تعلیق رابرت مالی

بازرس کل وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال بررسی تعلیق سال گذشته رابرت مالی، فرستاده ویژه این کشور در امور ایران است.

پایگاه خبری سمافور با استناد به نامه‌ای به کنگره در تاریخ ۲۳ ژانویه گزارش داد، بازرس کل وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال بررسی تعلیق سال گذشته رابرت مالی، فرستاده ویژه این کشور در امور ایران است.

بر اساس این گزارش، بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا تحقیقات داخلی در این خصوص را آغاز کرد. 

رایان هولدن، مدیر امور کنگره و عمومی بازرس کل اعلام کرد که دامنه بررسی ویژه تعلیق مجوز رابرت مالی شامل رویه‌هایی است که وزارت برای تعلیق مجوز استفاده کرد. در این بررسی از مقاماتی که در تصمیم تعلیق مالی دخیل بوده‌اند تحقیق می‌شود.

رابرت مالی در آوریل ۲۰۲۳ به دلیل سوء استفاده احتمالی از اطلاعات طبقه بندی شده به حالت تعلیق درآمد. او که در حال حاضر از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه ایران در وزارت امور خارجه برکنار شده، به عنوان استاد و مدرس مدعو در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون به تدریس درس‌های «تصمیم‌گیری سیاست خارجی» و «دیپلماسی» خواهد پرداخت. او پاییز سال گذشته یک دوره فارغ التحصیلی در زمینه تصمیم گیری در زمینه سیاست خارجی تدریس خواهد کرد و یک تا دو دوره کارشناسی در بهار با تمرکز بر ترکیبی از دیپلماسی، مذاکره و سیاست خارجی درس خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Spain
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
ازش دعوت کنید یک فصل هم در ایران بازی کند!! پرسپولیس ... یا استقلال!
آخرین اخبار