احداث هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی در این استان احداث شد.

محبوب حیدری گفت: کارهای انجام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ۲ حوزه بسیار مهم و راهبردی ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن و ساخت و توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان چشمگیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اختصاص قابل توجه اعتبارات، از شمال تا جنوب، استان اردبیل به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده است.

او با بیان اینکه ۴۰ درصد از طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان می‌باشد، گفت: یکی از اقدامات مهم و محوری راه و شهرسازی استان در دولت سیزدهم افتتاح هشت هزار و ۲۱۸ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، نوسازی بافت‌های فرسوده، ساخت مسکن روستایی و ساخت مسکن به صورت خود مالکی می‌باشد.

حیدری با بیان اینکه احداث بزرگراه شتاب گرفته است ، افزود: بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر طرح بزرگراهی با اعتبار ۹ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال و تکمیل ۴۰ کیلومتر بزرگراه از اقدامات خوب و ماندگار دولت سیزدهم در این استان می‌باشد.

او افزود: احداث راه اصلی کلور – درام به طول ۱۷ کیلومتر، احداث باند دوم انگوت – قره آغاج به طول چهار کیلومتر، احداث باند دوم مشگین‌شهر – اهر به طول ۱۰ کیلومتر، احداث کنار گذر شهر نیر و نیر – سراب به طول ۱۸ کیلومتر و احداث باند دوم گرمی – اردبیل بخشی از عملکرد و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در توسعه بزرگراه‌ها دوره دولت سیزدهم است.

حیدری اظهار کرد: آغاز احداث تونل مهم و راهبردی الماس، تعریض و بهسازی راه‌های طرفین مسیر خلخال - اسالم به طول ۴.۵ کیلومتر در توسعه و آبادانی جنوب استان و تقویت صنعت گردشگری منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

او بیان کرد: در سال‌های گذشته ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان احداث و به بهره‌برداری رسیده و احداث ۲۷۸ کیلومتر طرح بزرگراهی هم در استان آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر، احداث باند دوم اردبیل – سرچم به طول ۱۰۳ کیلومتر، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی - بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر به عنوان طرح‌های مهم راه‌سازی و بزرگراهی در حال اجرا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.