فعالیت بیش از ۱۲هزار ناظر در استان آذربایجان غربی

بیش از ۱۲هزار ناظر شورای نگهبان در استان آذربایجان غربی فعالیت دارند.

جلسه نشست بصیرتی و روشنگري و تبیینی پیرامون انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم موسوي ریاست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان غربی، در سالن اجتماعات شهید برگزینی شهرداری خوی برگزار شد .

وی در این جلسه با گرامیداشت اعیاد شعبانیه گفت : انتخابات یکی از مصداق های بارز مردم سالاری دینی است و مردم در تمام طول عمر انقلاب در تمامی انتخابات های برگزار شده حضور پر رنگ داشته و از نظام و انقلاب و خون شهدای خود  پشتیبانی کرده اند.موسوی ادامه داد:امروز مسئولین نظارت انتخابات  برای دفاع از حقوق حقه مردم باید بدون اغماز در اجرای صحیح وسالم انتخابات جانفشانی نمایند.

این مقام مسئول تصریح کرد : مردم صاحب اصلی کشور و نظام هستند و حق دارند مطالبه گری و عملکرد مسئولین را نقد نمایند وانتقاد کنند.وی ادامه داد: ولی تخریب کردن در شان مردم و مسئولین نیست و مسئولین برای پاسخگویی به سوالات مردم باید در جمع آنها حضور یابند و به سوالات و شبهات ذهنی آنها پاسخگو باشند.

موسوی به نحوه عملکرد دفتر نظارت شورای نگهبان اشاره کرد و افزود : در هر انتخابات در سطح استان ۱۲ هزار نفر به عنوان ناظر انتخابات در حوزه های اخذ رای و یا بصورت سیار به وظیفه قانونی خود که اجرای سلامت انتخابات است ، انجام می‌دهند. موسوي در پایان به ۴ اصل (  سلامت ، امنیت ، رقابت و مشارکت ) انتخابات از نظر مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت : همه مسئولین نظارتی و اجرایی باید این ۴ الگو را با جدیت تمام مدنظر داشته باشند تا انتخاباتی در شان ملت بزرگ ایران برگزار شود ودر عمل نشان بدهیم که میزان رای ملت است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.