مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد

رشد فزاینده بیمه شدگان خانم در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

برقراری گفت: روند جذب خانم‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است.

بیت الله برقراری،مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گردهمایی مدیران و کارگزاران این صندوق بیمه‌ای در قم گفت: جامعه آماری کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور حدود ۹ میلیون نفر است که جذب بیمه‌ای این جامعه آماری در دولت سیزدهم سرعت گرفته است. 

وی افزود: هم اکنون دو میلیون و هشتصد هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  به افزایش ۶۳ درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین افراد بیمه شده در گروه رانندگان حمل بار و مسافر، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان دامپزشکی و... هستند که از خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی صندوق بهره‌مند می‌شوند. 

برقراری به برخی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: اعضای این صندوق از مستمری بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند و در صورتی که حین کار دچار آسیب شده باشند، مستمری از کارافتادگی دریافت خواهند کرد. 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در صورتی که بیمه شده‌ای فوت کند، بازماندگان حقوق و مستمری دریافت خواهند کرد که این موضوع تا حد زیادی به بی‌نیازی خانواده‌های مستمری بگیران پس از فوت سرپرست خانوار کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک بیمه اختیاری است خاطرنشان کرد: امیدواریم با تبیین و تبلیغ کارکرد‌ها و مزایای صندوق بتوانیم جامعه هدف را به حضور در این صندوق بیمه‌ای ترغیب کنیم. 

وی با اشاره به تشکیل این صندوق در سال ۸۴ گفت: اکنون ۱۹۲ هزار نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می‌کنند و تلاش می‌کنیم با افزایش سود و درآمد‌های صندوق، حقوقِ مستمری بگیران را افزایش دهیم. 

برقراری، معدل سنی بیمه شدگان جدید را ۳۶ سال عنوان کرد و گفت: ۴۱ درصد از کل بیمه شدگان خانم‌ها هستند که روند جذب خانم‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار