معاینه فنی بیش از ۳۸ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل سنگین در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۳۸هزار و ۹۸۱ دستگاه ناوگان حمل و‌نقل سنگین طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

 تیمور باقری گفت:۳۸ هزار و ۹۸۱ دستگاه ناوگان حمل و‌نقل سنگین طی این مدت به مراکز معاینه فنی استان مراجعه نمودند که این میزان ،افزایش ۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

وی ادامه داد:از این میزان ۲۵ هزار و ۶۴۹ مورد قبولی در مرتبه اول،۶هزار و ۴۰۰ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۶ هزار و ۹۳۲مورد نیز در عملیات مذکور رد شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در مراکز معاینه فنی استان‌، علاوه بر بازدید های ظاهری از جمله کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش نشانی و موارد ایمنی داخل خودرو ، آزمون های مکانیزه شامل؛ تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلایندگی و تست نور نیز صورت می پذیرد تصریح کرد:در حال حاضر در شمال استان،تعداد ۵ مرکز معاینه فنی فعال می باشند که محل فعالیت آن ها در شهرستان های زابل،زاهدان (۲مرکز)،خاش و سراوان می باشد.

باقری در پایان خاطر نشان کرد:امیداست  با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای  و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار