مراجعه بیش از ۳۵ هزار و ۵۱۰ ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از انجام معاینه فنی ۳۵ هزار و ۵۱۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه ی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

 تیمور باقری گفت: میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی حاکی از افزایش ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی در ادامه گفت:ازتعداد ۳۵ هزارو ۵۱۰ دستگاه که به مراکز  معاینه فنی مراجعه کرده اند ،تعداد  ۲۳ هزار و ۲۴۴ مورد قبولی مرتبه اول،۵هزار و ۹۰۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۶هزار و ۳۶۵ مورد در تست های مربوطه رد شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه در مراکز معاینه فنی علاوه بر بازدید های ظاهری که شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو می‌شود، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها و تست نور انجام می‌شود تصریح کرد:در حال حاضر ۵ مرکز معاینه فنی در حوزه ی شمال استان فعالیت می کنند که محل فعالیت آن ها در شهرستان های زابل،زاهدان (۲مرکز)،خاش و سراوان می باشد.


باقری خاطر نشان کرد:امیداست با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای  و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار