حضور بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان البرز

در استان البرز علاوه بر حضور بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان البرز طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاههای آموزشی برای والدین اتباع خارجی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز؛ جلسه رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان اتباع خارجی به منظور رشد و ارتقای جامعه اتباع با حضور معاون و کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان تشکیل شد. 

در این جلسه سیروس دهقان شیری ضمن اشاره به شرایط ثبت نام اتباع خارجی در مدارس این استان از برگزاری طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاههای آموزشی برای والدین اتباع خارجی، آشنایی با بهداشت و سلامت و شیوه مهارت ها و آداب زندگی توسط اداره کل آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد. 

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امیدواریم سازمانهای بین المللی در خصوص تخصیص اعتبارات حمایتی به دانش آموزان اتباع خارجی اهتمام ویژه داشته باشند.

این درحالیست که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد دانش‌آموزان غیرایرانی ثبت‌نام شده در مدارس ایرانی برابر با ۶۱۴ هزار و ۱۹۹ نفر بود. از این تعداد حدود ۵۱ درصدشان پسر و ۴۹ درصدشان دختر بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مدرسه تو پرند سه ماه معلم نداشتن چون مسئولین به بچهای افغانی بیشتر اهمیت میده لعنت به وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
نیمی بیشتر از هزینه های آموزش و پرورش صرف آموزش رایگان به اتباع می گردد بدون این که خروجی مثبتی برای این مملکت داشته باشد. فقط این تحصیل کردگان اجنبی بیشتر مشغول لجن پراکنی علیه ایران و ایرانی می شوند
آخرین اخبار