تحصیل ۱۸۰ هزار کودک افغانستانی بدون هیچ مدرک هویتی در ایران + فیلم

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ایران گفت: ۱۸۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی بدون هیچ مدرک هویتی و در مجموع نیم میلیون کودک افغانستانی در شرایط کاملاً برابر با دانش‌آموزان ایرانی در ایران تحصیل می‌کنند.

به گفته آقای مهدی فیاضی، سرانه مصرفی هر دانش‌آموز مهاجر ۵۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ بود که سازمان‌های بین‌المللی تنها حدود یک درصد از این هزینه‌ها را جبران می‌کنند.

این مقام عالی‌رتبه در وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: با حسب دستور طلایی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۴ مبنی بر پذیرش و ثبت نام همه کودکان لازم‌التعلیم افغانستانی حتی در صورتی که فاقد مدارک هویتی (غیرمجاز) باشند؛ هم اکنون تعداد ۱۸۰ هزار نفر دانش‌آموز فاقد اوراق هویتی در شرایط کاملاً برابر با دانش‌آموزان ایرانی به تحصیلی اشتغال دارند و مجموعا نیم میلیون دانش آموز پناهنده در مدارس ایران در حال تحصیل هستند.

او افزود: کشور ایران علی‌رغم تحمل تحریم‌های ظالمانه امریکا که متاسفانه حوزه آموزش و پرورش را هم در بر گرفته است، با گشاده دستی تمام و بر حسب وظیفه اخلاقی و اسلامی خود، این جمعیت عظیم پناهنده و کودکان آن‌ها را پذیرا بوده و مانع از ورود حجم زیادی از افراد به دروازه‌های اروپا می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار