روایتگری درست از چهره واقعی سیستان و بلوچستان ضرورت دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روایتگری درست از چهره واقعی این استان ضرورت دارد چراکه در دهه ۸۰ یکسری اتفاقات رخ داد که سبب عقب ماندگی شد.

  رضا شریفی در دیدار با جمعی از مداحان استان ضمن اشاره به ضرورت روایتگری درست از چهره واقعی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در دهه ۸۰ یکسری اتفاقات در این استان رخ داد که سبب عقب ماندگی شد البته اکنون نیز عقب ماندگی‌های فرهنگی جدی وجود دارد که امیدواریم بزودی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کسی منکر حوادث و اتفاقات تروریستی که در سیستان و بلوچستان رخ داده است، نمی‌شود، افزود: متاسفانه موضوعات تروریستی استان بیشتر از نخبگان معرفی شده که این موضوع جای تامل دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از حیث دارا بودن نیروی انسانی نخبه توانمند در تهران بسیار ضعیف هستیم و سهم نخبگان فارس و بلوچ در تصمیم گیری و تصمیم سازی بسیار ناچیز است، گفت: باید به نخبگان و نیروهایی ماندگار استان صرف نظر از گرایش قومیت و مذهب کمک شود و متناسب با ظرفیت و نیازهای استان آسیب شناسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در طول ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب سهم نخبگان سیستانی و بلوچ در حکمرانی در تهران ناچیز بوده، ما می‌خواهیم وزن مدیریتی استان را بالا ببریم چرا که توان حل مسائل را خودمان در استان داریم.

شریفی اظهار کرد: ۲۵۳ نفر در سیستان و بلوچستان کاندید انتخابات برای مجلس شورای اسلامی شدند که ۱۰۶ نفر از زاهدان، ۵۶ نفر از زابل، ۳۰ نفر ایرانشهر، ۲۵ نفر سراوان، ۲۵ نفر از چابهار و حدود ۱۸ نفر هم از خاش در ۶ حوزه انتخاباتی شرکت کردند که ۱۵۳ نفر تایید شدند.

وی گفت: فرد و یا گروه خاصی در انتخابات مد نظر ما نیست و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت عمل می‌کنیم.

 
 

برچسب ها: مداحان ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار