برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی در مراغه

همایش ملی گیاهان دارویی و کاربرد آن در امور پزشکی و طب سنتی در مراغه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت:همایش ملی گیاهان دارویی تحقیق، توسعه و کاربرد آن در امور پزشکی و طب سنتی در این دانشگاه برگزار شد.

آقای پور قهرمان گفت: کل مقالات فرستاده شده به دبیرخانه همایش ۱۹۸ مورد است که تعداد ۱۲۸ مقاله پذیرفته شد که ۱۲ مورد سخنرانی و۶۵  مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

آقای پور قهرمان افزود: این شهرستان به خاطر وجود مراتع سهند قطب تولید گیاهان دارویی با خاصیت‌های غذایی و درمانی است.

وی اضافه کرد: این همایش با هدف معرفی ظرفیت‌های شهرستان در بخش گیاهان دارویی و ایجاد زمینه برای تولید، فرآوری و عرضه گیاهان دارویی است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: دانشگاه آزاد واحد مراغه دبیرخانه گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد استان معرفی شد و و به زودی نشریه گیاهان دارویی دیم در این دانشگاه منتشرخواهد شد.

وی افزود: استفاده همزمان از روش‌های مختلف طب مکمل و طب رایج در پیشگیری و درمان بیماران، کاربرد طب سنتی و مکمل در تکامل سلامت ذهن، روان و معنویت، خلاقیت در پیشگیری و درمان بیماران با طب سنتی و طب مکمل، کاربرد طب سنتی و مکمل در سبک زندگی سالم، کاربرد طب سنتی و مکمل در پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از درمان‌های معنوی در پیشگیری و درمان بیماران، تحقیقات سلامت مبتنی بر قرآن و حدیث و مبانی فلسفی روش‌های سنتی و مکمل و نگرش آنان به سلامت و بیماری موضوع مقالات این همایش ملی است.

همزمان با این همایش ملی ۲ کارگاه آموزشی با محوریت گیاهان دارویی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار