شهرستان اهر قطب تولید گیاهان دارویی استان آذربایجان شرقی می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: سال گذشته طرح تحقیقاتی کشت دانه روغنی کاملینا و کتان سرخ برای اولین بار در منطقه قره داغ در این شهرستان آغاز شد و امسال نیز در راستای جهش تولید این طرح بصورت گسترده در مزارع شهرستان کشت می‌شود.

علی نجفی در این خصوص گفت: کاملینا گیاهی است که طی چند سال اخیر، کشت آن به‌عنوان یک دانه روغنی در سطح کشور آغاز شده و دانه‌های روغنی در بین محصولات زراعی از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشند و پس از غلات دومین ذخایر غذایی جهانی را تشکیل می‌دهند.

او  با اشاره به اینکه این گیاهان دارویی نسبت به تنش‌های محیطی سازگار و در برابر سرما مقاوم و به آبی کمی نیاز دارند افزود: این محصولات در فواصل زمانی مهر الی آذر ماه کشت و در اواخر خرداد ماه نیز برداشت میشود.

او اظهار داشت: خانم ثریا انواری کشاورز پیشرو و کارآفرین از اهالی روستای قورشاقلو شهرستان اهر ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت گیاهان دارویی کاملینا و کتان سرخ اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر افزود: در راستای تبدیل زمین‌های آیش زرد به سبز ۳۰درصد از اراضی دیم به این امر اختصاص یافته و همچنین ۲۲۵۰ هکتار نیز برای نباتات علوفه‌ای و ۶۵۰ هکتار برای کاملینا و ۵۰۰ هکتار از اراضی نیز برای گیاهان دارویی هدف گذاری شده، لذا درصدد این هستیم که با برگزاری دوره‌های آموزشی برای کشاورزان، شهرستان اهر را به قطب کشت و تولید گیاهان دارویی استان آذربایجان شرقی تبدیل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.