عضو کمیسیون کسب و کار؛

سامانه مودیان در کشور باید هرچه سریعتر کامل و نهایی شود

عضو کمیسیون کسب و کار گفت: مالیات بر ارزش افزوده در حال حاضر باید به گونه‌ای اجرا شود که از فرار‌های مالیاتی جلوگیری کرده و زمینه ساز شفاف سازی در اقتصاد و بخش‌های مولد شود.

افشین کلاهی عضو کمیسیون کسب و کار و دانش بنیان اتاق بازرگانی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره تاثیر افزایش مالیات بر ارزش افزوده گفت: افزایش مالیات بر ارزش افزوده قطعا منجر به تورم می شود و شکی در آن نیست. 

وی ادامه داد: مسئله دوم اینکه به علت اینکه چرخه مالیات بر ارزش افزوده بسته نشده و سامانه پایانه های فروشگاهی نهایی نشده است بخش عمده ای از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فرار می کند و این افزایش مالیات بر ارزش افزوده آسیب را به بخش مولد و شفاف اقتصاد وارد می کند. 

عضو کمیسیون کسب و کار و دانش بنیان اتاق بازرگانی در ادامه بیان  کرد: تا وقتی که این چرخه بسته نشود و از فرار مالیاتی به طور کامل جلوگیری نشود افزایش مالیات بر ارزش افزوده اشتباه محض است. 

کلاهی ادامه داد: در حال حاضر سیاست های اقتصادی ما ضد بخش شفاف اقتصاد است و عمدتا فشار را بر بخش شفاف اقتصاد وارد می کند و بخش خاکستری اقتصاد را رها کرده است. 

عضو کمیسیون کسب و کار و دانش بنیان اتاق بازرگانی توضیح داد: یکی از تصمیم هایی که در بودجه سال آینده در مجلس  گرفته شده افزایش مالیات بر ارزش افزوده بود در شرایطی که ما موفق نشده ایم چرخه مالیات ستانی را ببندیم و از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

برچسب ها: مالیات ، نرخ مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار