کلینتون: بایدن نباید به نگرانی‌های مربوط به وضعیت روانی اش بی توجه باشد

هیلاری کلینتون گفته است که رئیس جمهور آمریکا نباید نگرانی‌های مربوط به وضعیت روانی خود را نادیده بگیرد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده، گفته است که افزایش سن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مسئله‌ای مشروع و قابل اهمیت در مسیر مبارزات انتخاباتی است، زیرا او به دنبال کسب دوره دوم در کاخ سفید در انتخابات اواخر سال جاری است.

گمانی زنی‌ها در مورد توانایی‌های شناختی بایدن بار دیگر در هفته گذشته تکرار شد، این موضوع پس از آن مطرح شد که رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا اندکی پس از رد ادعا‌ها مبنی بر اینکه وضعیت روانی او رو به افول است در یک سخنرانی سران مصر و مکزیک را اشتباه گفت.

به گفته کلینتون، که در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در برابر دونالد ترامپ شکست خورد، بحث درباره سن بایدن معتبر و قابل اهمیت است.

کلینتون هفته گذشته به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «من همیشه با مردم در کاخ سفید صحبت کردم، و آن‌ها می‌دانند که این یک مسئله است، اما همانطور که دوست دارم بگویم، این یک مسئله مشروع است. این موضوع برای ترامپ که تنها سه سال جوانتر است، مشروع است، درست است؟ پس این یک مسئله مهم است.»

کلینتون گفت:، اما به جای نادیده گرفتن نگرانی‌های مربوط به سن بایدن، تیم مبارزات انتخاباتی بایدن باید تجربه خود را به عنوان قانونگذار پیش از انتخابات نوامبر گسترش دهد.

کلینتون گفت: من فکر می‌کنم بایدن باید به این واقعیت توجه کند که فرد باتجربه‌ای است و این تجربه فقط در عرصه سیاسی نیست.

نتایج یک نظرسنجی که هفته گذشته توسط NBC News منتشر شد، حاکی از آن بود که در صورت انتخاب مجدد بایدن برای یک دوره چهار ساله دیگر، حدود ۷۶ درصد از پاسخ دهندگان نگران سن و سلامتی او هستند. ۶۱ درصد نگرانی‌های مشابهی در مورد ترامپ که تا زمان انتخابات در ماه نوامبر ۷۸ ساله خواهد شد، ابراز کردند.

بر اساس نظرسنجی YouGov از ۱۰۰۰ شهروند آمریکایی در اوایل ماه جاری، ترامپ در رقابت فرضی بین دو نامزد احتمالی ریاست جمهوری یک امتیاز نسبت به بایدن برتری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار