عین‌اللهی خبر داد:

ارائه ۹۹ خدمت رایگان به مادران باردار/ درمان رایگان کودکان زیر هفت سال

وزیر بهداشت گفت: درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان انجام می‌شود.

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در بیست و هشتمین اجلاس کشورهای عضو گروه پنج تحت عنوان  سلامت زنان و خانواده گفت: میزان مرگ نوزادان در قبل از انقلاب ۳۲ و اکنون ۸/۳ در هزار تولد زنده است. سن امید به زندگی در سال گذشته به ۷۸/۵ در زنان و در مردان به ۷۶/۲ سال رسیده است که این شاخص های مهم بهداشت در دنیا برای هر کشوری محسوب می شود.

وی افزود: گروه جی پنج دارای اشتراک های زیادی است و همکاری بین همسایگان یک موضوع اجتناب ناپذیر است. یکی از برنامه های این گروه ارتقای شاخص های سلامت در منطقه است و اگر محور اصلی در سلامت خانواده را در نظر بگیریم باعث پیشبرد اهداف است. 

عین اللهی بیان کرد: مادر خانواده محور اصلی در ارتقای سلامت خانواده است و مادر می تواند تغذیه سالم را برای اعضا تهیه  کند. 

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت ۹۹ خدمت رایگان را برای مادران باردار با هدف ترویج سبک زندگی سالم،  باروری سالم،  فرزند آوری به موقع و جوانی جمعیت ارائه می دهد.

وزیر بهداشت ادامه داد: خانواده الگویی موفق در حفظ و ارتقای سلامت جامعه با محور زنان خواهد بود. مادران بیشترین نقش را در حفظ و مراقبت از سلامت خانواده ها ایفا می کنند. 

وی اضافه کرد:  به کشورهای سوریه و عراق صادرات دارو انجام می شود. 

عین اللهی گفت: اکنون به ۳۰۰ مرکز درمانی مجوز پذیرش بیمار بین المللی داده ایم. با توافق سازمان جهانگردی و وزارت امور خارجه شکل بهتری به خود گرفته است. ایجاد رایزن سلامت در سفارتخانه ها انجام شده و در عراق تا یک ماه آینده مستقر می شود.

 وزیر بهداشت تاکید کرد: از اقدامات اخیر دولت سیزدهم این است که درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های دولتی رایگان انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار