ثبت کلینیک همدان در سایت بین المللی پوکی استخوان

کلینیک fls همدان به عنوان مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات یکپارچه شکستگی ثانویه در ایران در سایت بین المللی پوکی استخوان ثبت شد.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر همدان گفت: پنج مرکز در کشور اقدام به راه اندازی کلینیک استئوپاد کرده که کلینیک موجود در همدان با رعایت استاندارد‌های لازم موفق به ثبت این کلینیک در سایت بین المللی پوکی استخوان شد.

راضیه السادات میرمعینی همچنین با بیان اینکه کلینیک پیشگیری از شکستگی‌های ثانویه در مرکز ترومای بیمارستان بعثت راه اندازی شده است، تصریح کرد: این کلینیک که استئوپاد نام گرفته پنجمین کلینیک فعال کشور است.

او تصریح کرد: این کلینیک در سطح جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس سطح فعالیت، برند جهانی دریافت خواهد کرد.

راضیه السادات میرمعینی افزود: تاکنون در این مرکز که حدود یک ماه از آغاز فعالیت آن می‌گذرد بیش از ۹۴ پرونده تشکیل شده است.

او تصریح کرد: گروه هدف این کلینیک افراد بالای ۵۰ سال هستند که دچار شکستگی با ضربه‌های خفیف شده و به این بیمارستان مراجعه داشته و احتمال وجود پوکی استخوان در آنها بالاست.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر همدان گفت: برای این افراد ضمن تشکیل پرونده الکترونیک، ویزیت تخصصی، انجام بررسی‌های کلینیکی و پاراکلینیک و در صورت تشخیص پوکی استخوان تجویز دارو‌های مرتبط که منجر به کاهش شدت پوکی استخوان و کاهش شکستگی خواهد شد انجام می‌شود.

راضیه السادات میرمعینی افزود: شهرستان بهار به عنوان یکی از مراکز آزمونه (پایلوت) کشوری برای بررسی ابزار غربالگری پوکی استخوان انتخاب شده است.
او تصریح کرد: در این طرح بیش از یک هزار نفر از بانوان بالای ۵۰ سال در سیستم بهداشتی زیر بررسی و پرسشگری قرار گرفتند.

او تصریح کرد: این افراد به صورت رایگان برای انجام سنجش تراکم استخوان به مرکز تحت قرارداد ارجاع داده شدند که تحت مراقبت و دریافت خدمات درمانی قرار گرفتند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، کلینیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.