هلند دستور توقف ارسال قطعات جنگنده به اسرائیل را صادر کرد

دادگاه تجدیدنظر در هلند امروز دوشنبه حکم داد که دولت هلند باید صادرات قطعات جنگنده F-۳۵ ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کند.  

پرونده ارسال قطعات جنگنده به اسرائیل توسط گروه‌های حقوق بشری مطرح شده است که استدلال می‌کنند هلند اجازه می‌دهد قطعات جنگنده از خاک این کشور عبور کرده و در دسترس اسرائیل قرار بگیرد. آن‌ها این اقدام را نقض جدی قوانین و کمک به اسرائیل برای حمله به غزه اعلام کرده‌اند.

به گزارش بها نیوز، یک دادگاه منطقه‌ای در لاهه در ماه دسامبر حکم داد که صادرات قطعات جت‌های جنگنده یک تصمیم سیاسی است و باید به دولت «مقدار زیادی آزادی» داده شود. با این حال، دادگاه استیناف مخالفت کرد و اظهار داشت که کاملا آشکار است که قطعات F-۳۵ صادر شده در نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه استفاده می‌شود.

هلند از کشور‌هایی است که به تبعیت از آمریکا کمک‌های مالی خود به آژانس کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را متوقف کرد. پس از آنکه صهیونیست‌ها ادعا کردند که شماری از کارکنان این نهاد بین‌المللی در حوادث مربوط به هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) دست داشتند، آمریکا، انگلیس و شماری دیگر از متحدانشان کمک‌های مالی به این نهاد بین المللی را تعلیق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
باز هم گلی به جمال هلند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
اسرائیل پزش به اتم و اف 35 هاشه
آخرین اخبار