بیانیه وزارت خارجه مصر در خصوص «عواقب وخیم» حمله به رفح

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای در خصوص عواقب وخیم حمله ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای در خصوص عواقب وخیم حمله ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد و خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد.

وزارت خارجه مصر امروز (۲۲ بهمن) با صدور بیانیه‌ای گفت که حمله نظامی رژیم اسرائیل به شهر رفح در جنوبی‌ترین بخش غزه، عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

به نوشته وبگاه المصری الیوم، در این بیانیه آمده است: «سخنان مقامات اسرائیل در خصوص عزم نظامیان اسرائیلی برای عملیات نظامی در شهر رفح را نمی‌پذیریم و در خصوص عواقب وخیم چنین اقدامی هشدار می‌دهیم، به خصوص اینکه با وقوع فاجعه انسانی در غزه نیز همراه شده است».

قاهره گفت که عملیات نظامی در شهر رفح، شرایط را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد و به منافع همه بدون استثناء ضربه می‌زند.

وزارت خارجه مصر در ادامه خواستار تجمیع تمامی تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای یافتن راه‌حلی بدون حمله به رفح شد و گفت که حمله به این شهر و ادامه ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه، اقدامی در راستای کوچ اجباری مردم فلسطین و کنار زدن نهایی مسأله آزادی فلسطین است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که قاهره در راستای توقف جنگ و برقراری آرامش و تبادل اسرا به رایزنی با طرف‌های مختلف خواهد پرداخت.

در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز به نقل از مقامات مصری و دیپلمات‌های غربی نوشت که قاهره تهدید کرده است که در صورت حمله اسرائیل به شهر رفح، از توافق «کمپ دیوید» (مارس ۱۹۷۹) خارج خواهد شد.

این تهدید پس از آن صورت گرفته که نتانیاهو گفته است حمله به رفح برای «تحقق پیروزی» در جنگی که بیش از چهار ماه از آن می‌گذرد، ضروری است.

منبع: فارس

برچسب ها: مصر ، رژیم صهیونیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
ارتش مصر تا به حال چیکار کرده ؟
آخرین اخبار