مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خبرداد؛

اشکال قانونی حضور آتش‌نشانان شهرداری سمنان در شهرک صنعتی

طحان گفت: حضور آتش‌نشان زیرمجموعه شهرداری در شهرک صنعتی سمنان اشکال قانونی دارد و برای رفع این مساله از سازمان بازرسی استمداد شده است.

اسماعیل طحان ناساری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان  گفت: فعالیت آتش‌نشانان شهرداری سمنان در ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی از لحاظ قانونی دارای اشکال است و از بابت جان آتش نشانانی که در شهرک صنعتی سمنان مشغول به فعالیت هستند، نگرانی وجود دارد، بر این پایه، برای بررسی این مساله از سازمان بازرسی استمداد شد و آنان به این مساله ورود کردند و نشست‌هایی برگزار شد.

وی ادامه داد: نامه‌ها، مکاتبه‌ها و آیین نامه‌های قانونی سازمان شهرداری‌ها، آتش نشانی را موظف کرده به شهر و در محدوده شهری خدمت کند و در موارد اورژانسی و به صورت موردی در شهرک صنعتی با اجازه بالاترین مقام شهری (فرماندار) به صحنه حادثه اعزام شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور مصوبه‌ای دارد که تمامی شرکت شهرک‌ها خودشان باید متولی ساخت، تامین و تجهیز و تامین نیروی انسانی باشند.

وی اظهار کرد: هر ۲ مصوبه شهرداری و شرکت شهرک‌ها موید این است که حضور آتش نشانان زیرمجموعه شهرداری در شهرک صنعتی اشکال دارد و باید این مشکل رفع شود.

وی تصریح کرد: مساله فعالیت آتش‌نشانان شهرداری سمنان در شهرک صنعتی به دلیل نگرانی بابت حفظ جان آنان در کارگروه قضایی پدافندغیرعامل استان سمنان پیگیری می‌شود، چرا که در صورت وقوع حوادث شیمیایی، بیولوژیکی و انفجاری، استاندارد‌های لازم و تجهیزات مناسب مهیا نیست و از این بابت نگرانی جان آتش‌نشانان وجود دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: با هماهنگی مقامات قضایی درباره فعالیت آتشانان شهرداری سمنان در شهرک صنعتی به نتیجه قطعی خواهیم رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار