ردیابی دو هواپیمای جنگی روسیه در حریم هوایی بین‌المللی نزدیک آلاسکا

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) از پرواز دو هواپیمای جنگی روسیه در حریم هوایی بین‌المللی در نزدیکی آلاسکا خبر داد.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) اعلام کرد که پرواز دو هواپیمای جنگی نیروی هوایی روسیه را در حریم هوایی بین‌المللی در نزدیکی آلاسکا در ۸ فوریه شناسایی و ردیابی کرده است.

در بیانیه فرماندهی آمده است: «نوراد دو هواپیمای نظامی روسیه را در منطقه هوایی آلاسکا در ۸ فوریه ۲۰۲۴ شناسایی و ردیابی کرد».

در این بیانیه آمده است که هواپیمای نظامی روسیه «در حریم هوایی بین‌المللی باقی مانده و وارد حریم هوایی مستقل کانادا یا ایالات متحده نشده است».

نوراد در اظهار نظر خود اضافه کرد که «فعالیت روسیه» در منطقه دفاع هوایی آلاسکا به طور منظم رخ می‌دهد و تهدید تلقی نمی‌شود.

پیش از این، نوراد خاطرنشان کرد که رسانه‌های دفاع هوایی این کشور پرواز چهار هواپیمای نظامی روسیه را در ۶ فوریه ردیابی کردند.

چند روز پیش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو ناو موشک‌بر استراتژیک Tu-95MS پروازی ۹ ساعته بر فراز آب‌های بی‌طرف دریای برینگ و چوکچی در شمال اقیانوس آرام انجام دادند.

مشخص است که وزارت دفاع روسیه به طور دوره‌ای تأیید می‌کند که هواپیما‌های روسی مطابق با قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی، بر فراز آب‌های بی طرف بدون عبور از مسیر‌های هوایی یا نزدیک شدن خطرناک به هواپیما‌های کشور‌های خارجی پرواز می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
روسیه داره مرتب هشدار میده
آخرین اخبار