صادرات ۶۴۲ میلیون دلار کالای صادراتی از گمرک سومار

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در ۱۰ ماه نخست امسال از طریق گمرک سومار ۶۴۲ میلیون دلار کالای صادراتی به وزن یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن به خارج از کشور صادر شد.

علی اصغر عباس زاده ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۵ درصد و از لحاظ وزن ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان کالا‌های صادراتی از گمرک سومار شامل صادرات کالا‌های اظهار شده در آن گمرک و همچنین کالا‌های صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار به عراق ارسال می‌شود، است افزود: ۲۶۶ میلیون دلار آن به وزن ۴۸۶ هزار و ۳۶۷ تن کالا‌های اظهار شده در گمرک سومار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش رشدی ۱۰۵۷ درصدی و از لحاظ وزن افزایش ۹۲۶ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه آمار صادرات دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را ۳۷۶ میلیون دلار به وزن ۹۲۲ هزار و ۹۷۵ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل از لحاظ ارزش چهار درصد و از نظر وزن هفت درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالا‌های صادراتی اظهار شده در گمرک سومار را میلگرد آجدار، سنگ مرمریت، کارتن خالی، ظروف یکبار مصرف، محصولات پلاستیکی و عمده کالا‌های صادراتی دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک سومار کالای خود را به عراق ارسال کردند را کاشی، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، میلگرد آجدار، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.