عسگری: کفه ترازو داوری بازی با قطر به نفع تیم ما بود

کارشناس داوری درباره قضاوت داور کویتی در بازی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

حسین عسگری کارشناس داوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت احمد العلی داور کویتی در بازی ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظرم یک مقدار کفه ترازو به نفع ما بود و بازی را به داوری نباختیم. با توجه به حضور VAR و تجهیزاتی که وجود  دارد به ندرت  اتفاق می‌افتد که یک تیم از اشتباهات مهم داور مسابقه، بازی را واگذار کند و در این بازی هم چنین اتفاقی نیفتاد که  قضاوت داور بخواهد نتیجه بازی را تحت تاثیر قرار بدهد.

او افزود: داور کویتی  یک جا‌هایی هم می‌توانست به نفع قطری‌ها قضاوت کند و خطا‌هایی که گرفت درست بود و چیز خاصی نبود که از داوری انتقاد کنیم. ۲ صحنه اتفاق افتاد قبل از گل، شجاع خلیل زاده روی معز علی از پشت یک تنه زد و اگر داور می‌خواست جانبدارانه قضاوت کند آن را اعلام پنالتی می‌کرد که نکرد.

عسگری درباره اینکه پنالتی که به نفع تیم ملی ایران گرفته شد درست بود، گفت: آنچه که در کلاس‌های داوری فیفا و قانون می‌گوید، این صحنه پنالتی نبود، اما داور مسابقه با کمک VAR این صحنه را پنالتی اعلام کرد. بازیکن ایران از ۳، ۴ متری شوت سنگینی زد و این عکس العمل غیر ارادی بازیکن قطری بود که دستش روی صورتش آورد و می‌چرخد که توپ به دستش می‌خورد.

کارشناس داوری درباره اینکه اخراج شجاع خلیل زاده درست بود، گفت: صددرصد، موقعیت آشکار گل بود و  اگر خلیل زاده خطا نمی‌کرد، بازیکن قطر مانعی نداشت که با بیرانوند تک به تک شود و اخراج خلیل زاده درست بود.

او درباره اینکه گل سوم تیم ملی قطر آفساید نبود، گفت: رامین رضاییان آفساید را پر کرده بود و گل سوم قطر درست بود.

عسگری درباره اینکه وقت‌های اضافه نیمه دوم بازی درست بود، بیان کرد: بله، داور مسابقه ۱۶ دقیقه وقت اضافه گرفت و مشکلی در قضاوت این داور وجود نداشت.

کارشناس داوری درباره اینکه عملکرد داور کویتی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: داوری که تصمیماتش در نتیجه بازی تاثیر نگذارد نشان می‌دهد که داوری اش خوب بوده است.

او در پایان درباره اینکه عملکرد داوران در جام ملت‌های آسیا را چطور دیده است، گفت: داوری‌ها خوب بود و داوران نظارت دقیق داشتند و همه بازی‌ها را خوب قضاوت کردند و مشکلی از لحاظ داوری در این رقابت‌ها ندیدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
البته که داوری به نفع ما بود، داور بیچاره 13 دقیقه وقت اضافه داد تا بلکه بتونین ی غلطی بکنبن که نتونستین دیگه چیکار باید میکرد؟
آخرین اخبار