اخطار زیست محیطی به ۱۶۸ واحد آلاینده در کاشان

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان گفت: ۱۶۸ واحد آلاینده در کاشان اخطار زیست محیطی گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۶۴ مورد بازدید و پایش از صنایع شهرستان صورت گرفت که ۱۶۸واحد اخطار زیست محیطی گرفتند.


الله‌یار دولتخواه افزود: اخطار‌های صادر شده به طور عمده مرتبط با آلودگی هوا، پساب و مدیریت غیر اصولی پسماند‌ها بوده است.


او ادامه داد: تمامی صنایع برابر قانون مکلف هستند هر سه ماه یک بار خروجی آلاینده‌های خود را در بخش آب، خاک و هوا پایش کنند و در کنار آن محیط زیست شهرستان نیز پایش‌های مستمر از این واحد‌ها دارد.


دولتخواه اضافه کرد: تعداد واحد‌های آلاینده شناسایی شده در فصل سوم سال ۱۷ مورد بوده که این صنایع مشمول پرداخت عوارض آلایندگی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.


او  با اشاره به اینکه تمامی واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و شهرک‌ها و منطقه ویژه اقتصادی قبل از صدور مجوز ملزم به رعایت ضوابط استقرار موضوع ماده ۱۱ قانون هوای پاک هستند، گفته: استقرار هر گونه واحد صنعتی و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی تابع ضوابط ابلاغی و با رعایت تمامی ملاحظات زیست محیطی و نداشتن آلایندگی آب، خاک و هوا در زمان فعالیت است.


دولتخواه  افزود: اداره محیط زیست، با پایش و نظارت مستمر مطابق با قوانین از جمله قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک و آئین‌نامه پیشگیری از آلودگی آب، برخورد‌های قانونی لازم تا زمان کنترل و رفع کامل آلودگی با هر نوع فعالیت آلاینده را انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.