نصب تجهیزات آزمایشگاهی مرجع همزمان با دهه فجر

همزمان با دهه فجر، ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات آزمایشگاهی مرجع در چهارمحال و بختیاری نصب شد.

کوروش حیدری مسئول امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: دو دستگاه سل کانتر خون‌شناسی ( Full Automatic Cell Counter) و دو دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی ( Mindray BS-۴۳۰) به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در بیمارستان هاجر و مرکز بهداشت استان نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: این تجهیزات آزمایشگاهی مرجع بهداشت و درمان استان همزمان با دهه فجر از محل پروژه جهانی ۲Icerp تامین شده است و ارزش تقریبی این دستگاه‌ها در مجموع بیش از ۴۰ میلیارد ریال است.


بیشتر بخوانید


حیدری با بیان اینکه دستگاه‌های سل‌کانتر و اتوآنالایزر بیوشیمی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این تجهیزات سرعت و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان در استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: دستگاه سل‌کانتر تعداد گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و قابلیت ارزیابی هموگلوبین هماتوکریت، MCHC، MCH، MCV، مورفولوژی گلبول‌های قرمز و شمارش افتراقی سلول‌های سفید را هم دارد.
حیدری ادامه داد: دستگاه اتونالیزر بیوشیمی نیز با قابلیت انجام ۳۰۰ تا ۴۰۰ تست بیوشیمی خون در ساعت میزان قندخون، چربی خون و تست های کبدی و کلیوی را با دقت بالا اندازه گیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار