فعالیت ۱۲۱ آزمایشگاه در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۱۲۱ آزمایشگاه درمانگاهی، بیمارستانی، مرکزی و خصوصی در سطح استان فعال است.

دکتر رضا بهارلو فعالیت ۱۲۱ آزمایشگاه در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۲۱ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی و مابفی در بخش دولتی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ماهانه به طور میانگین حدود ۸۰ هزار مراجعه و بیش از ۴۰۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود.

دکتر بهارلو کمبود نبروی انسانی و گرانی کیت‌های آِمایشگاهی را از مهم‌ترین معضلات کنونی آزمایشگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای جذب نیرو در آزمایشگاه‌های بخش دولتی و نظارت کافی بر شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی در کشور از راه‌های حل برخی مشکلات در آزمایشگاه هاست.

وی به نوسازی دو ازمایشگاه در استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته، ساختمان آزمایشگاه شبکه بهداشت کیار در شلمزار تکملیل و آزمایشگاه بیمارستان هاجر (س) شهرکرد نیز نوسازی و بروز شد.

وی وضعیت مابفی آزمایشگاه‌های استان را نسبتا مطلوب ارزیابی کرد.


بیشتر بخوانید


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری نیز بر ضرورت ارتقاء خدمات و کیفیت آزمایشگاه‌های عمومی و خصوصی استان تاکید کرد.

دکتر خسروی اظهار داشت: ارتقاء خدمات آزمایشگاهی، یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت ومعاونت درمان است.

معاون درمان دانشگاه با تقدیر از خدمات وتلاش‌های شبانه روزی کارکنان آزمایشگاه‌های استان، خواستار تقویت خدمات آزمایشگاه‌ها خصوصا در مناطق محروم استان شد.

وی بر حفظ و نگه داری تجهیزات آزمایشگاهی، ومدیریت نیرو‌های انسانی شاغل در آزمایشگا‌های استان تاکید کرد و گفت: تقویت و توانمندسازی کارکنان در آزمایشگاه‌ها نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار