وجود هزار و ۸۴۰ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری

در دولت سیزدهم تخت‌های بیمارستانی استان چهارمحال و بختیاری ۱۰ درصد افزایش یافت.

محمدحسین اعرابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۱۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و ۸۴۰ تخت بیمارستانی فعال در استان وجود دارد.

وی در خصوص توسعه زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان افزود: همچنین در دولت سیزدهم ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات و امکانات پزشکی وارد استان شد که این مهم در ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی و بهبود رفاه حال بیماران استان نقش بسزایی داشته است.

اعرابی ادامه داد: با حمایت دولت سیزدهم در تامین تجهیزات پزشکی این استان، تعداد دستگاه‌های MIR از یک به شش دستگاه افزایش یافت و در مراکز درمانی بیمارستان آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد، ولیعصر (ع) بروجن، شهدای لردگان و سیدالشهدای فارسان نصب و راه‌اندازی شده است.


بیشتر بخوانید


وی از افزایش تعداد پزشکان استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: طی دوسال اخیر ۱۸۷ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک عمومی در استان جذب شده است و کمبود پزشکان متخصص در برخی مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان اردل و ناغان تا حد زیادی برطرف شده است.

اعرابی، حرکت در مسیر اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت را از دیگر برنامه‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در همین راستا مرکز درمان ناباروری سطح سه بیمارستان شهدای لردگان و واحد پریناتولوژی (مادر و کودک) مرکز آموزشی درمانی هاجر شهرکرد راه‌اندازی شد و کلینیک‌های غربالگری رتینوپاتی نوزادان در سطح استان توسعه یافت.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی دو مرکز دیالیز در شهرستان‌های کیار و بن و راه‌اندازی بخش تصویربرداری سی‌تی اسکن در بیمارستان‌های آیت‌الله کاشانی و هاجر شهرکرد، شهدای لردگان و امام رضا (ع) اردل از دیگر اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر در دانشگاه علوم پزشکی استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی بخش لیزیک و تجهیز آن به دستگاه لیرزا اگزیایمر پیشرفته در استان، خرید دستگاه crrt، کوزا مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم است.

عرابی، از راه‌اندازی بخش آندوسونوگرافی برای اولین بار در استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این بخش در بیمارستان هاجر فعال شده است و علاوه‌بر آن یک دستگاه اسپکت سی‌تی، یک دستگاه رادیوتراپی، یک دستگاه CT آنژیوگرافی و یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی (رادیوتراپی) برای مرکز آموزشی درمانی هاجر شهرکرد نصب و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: خرید و راه‌اندازی شش دستگاه اتوانالایزر، تهیه دستگاه‌های آزمایشگاهی، تهیه شش دستگاه سونوگرافی کالرداپلر و اکوکاردیوگرافی و تحویل بیش از ۲۰ دستگاه و نتیلاتور برای توسعه خدمات درمانی در مراکز درمانی تابعه دانشگاه انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار